×
×

نجف پور:آقای افشاریان، چه سمتی در زاگرس یاسوج دارید؟

  • کد نوشته: 2122
  • احسان قرقانی
  • ۱ اسفند
  • ۰
  • مصاف حساس دو تیم قشقایی شیراز و زاگرس یاسوج با حواشی زیادی همراه بود و در نهایت به علت درگیری های به وجود آمده این دیدار نیمه تمام باقی ماند. مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت و در خصوص اتفاقات روز بازی و ریشه آن اظهارداشت:ریشه اتفاقات روز بازی را باید […]

    نجف پور:آقای افشاریان، چه سمتی در زاگرس یاسوج دارید؟
  • مصاف حساس دو تیم قشقایی شیراز و زاگرس یاسوج با حواشی زیادی همراه بود و در نهایت به علت درگیری های به وجود آمده این دیدار نیمه تمام باقی ماند.

    مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت و در خصوص اتفاقات روز بازی و ریشه آن اظهارداشت:ریشه اتفاقات روز بازی را باید دربازی رفت دو تیم در یاسوج پیدا کنیم.تماشاگران یاسوجی در بازی رفت تماشاگران قشقایی را پشت دروازه محصور کرده بودند و من نیز با توجه به سابقه هواداران یاسوج که به خوبی در کشور قابل ملاحظه همه می باشد به واقع نگران تماشاگران تیم قشقایی بودم و تمرکز نیز از تیم ما گرفته شده بود.

    وی افزود:جالب اینکه بازی رفت با ۵۵دقیقه تاخیر آغاز شد و اگر ما بابت رفتار زشت و زننده تماشاگران زاگرس یاسوج شکایت نکردیم نجابت و فرهنگ چندین هزارساله خود را نشان دادیم و اینکه می دانستیم که تیم یاسوجی درگیر مشکلات عدیده مالی می باشد به همین خاطر نخواستیم مشکلی را به مشکلات این تیم اضافه کنیم وگرنه فیلم مربوطه به اتفاقات آن بازی با اینکه دوربین فیلمبردار ما را در آن بازی شکستند و فیلم های آن را پاک کردند اما با ریکاوری توانستیم آن تصاویر را بازیابی کنیم که به خوبی صحنه های زشتی که توسط هواداران یاسوجی اتفاق افتاده در فیلم موجود است.

    نجف پور ادامه داد:هیچ کس اتفاقاتی که برای تیم استقلال در یاسوج افتاد را از یاد نبرده در بازی رفت دروازه بان و یکی از بازیکنان ما را زدند که ما گذشت کردیم اما این بدان معنی نیست که هواداران قشقایی نیز خشم خود را فرو ببرند.

    نجف پور با تاکید بر حساسیت های موجود این بازی گفت:با اشراف به حساسیت ها و حواشی به وجود آمده در بازی رفت چندین جلسه با کانون هواداران تشکیل دادیم و خواستیم که فقط تیم قشقایی شیراز مورد حمایت قرار بگیرد و حتی به حواشی سازی احتمالی تیم یاسوجی اعتنایی نکنند.

    مدیرعامل قشقایی شیراز با تاکید بر از قبل پیش بینی شدن حواشی بوجود آمده توسط تیم یاسوجی ادامه داد: تمام این اتفاقات توسط تیم یاسوجی پیش بینی شده بود چرا که بازیکنان این تیم به صورت یکی یکی وارد ورزشگاه می شدند و حتی بازیکنان این تیم با اتوبوس و همزمان وارد ورزشگاه نشدند که به خوبی نشان میدهد اهدافی در سر داشته اند چرا که قبل از بازی نیز یکی از بازیکنان زاگرس از الفاظ بسیار زشتی استفاده کرد که به خوبی مشخص شد قصدو هدف آن ها در این بازی چیست که البته خدا رو شکر در ابتدا این حواشی با دخالت من و مسئولان هیئت فوتبال خاتمه یافت.

    نجف پور ضمن انتقاد از چینش داوران برای بازی های تیم قشقایی تاکید کرد:چرا در ۳بازی گذشته از داوران یاسوجی برای بازی های تیم ما استفاده شده است که باعث ایجاد شائبه شود البته قبل از بازی من با هواداران صحبت کردم و گفتم که داور این مسابقه از اصفهان می باشد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد چرا که ایشان از داوران خوب کشورمان است.که البته همانطور که فیلم بازی موجود است داور دقیقه۷یک پنالتی صد در صد را برای ما نگرفت اما هواداران کوچک ترین اعتراضی نکردند.

    نجف پور ادامه داد:دقیقه۳۰متوجه شدیم که ۲۵نفر در حال ورود به ورزشگاه هستند که این افراد رفتند و پشت نیمکت تیم زاگرس یاسوج نشستند که برای ما هم عجیب بود تماشاگران یاسوجی به ورزشگاه آمده باشند اما پس از گذشت چند دقیقه همانطور که فیلم آن موجود است این افراد شروع کردند به دادن شعارهای قومیتی و توهین به ترک های قشقایی که فیلم این شعارها و رفتار این فراد را به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال کرده ایم.اما این اتفاقات رفته رفته باعث اعتراض هواداران قشقایی نیز شد تا درگیری هایی روی سکوها به وجود بیاید.

     

    جرقه درگیری ها زده شد

    نجف پور بیان کرد:با آغاز این درگیری ها دروازه بان زاگرس یاسوج به سمت داور آمد و گفت تماشاگران قشقایی با تیر کمان به لب او زده اند که حتی ناظر فدراسیون گفت شاید تب خال زده ای و در این بین در حالی که داور مسابقه در حال آرام کردن دروازه بان زاگرس یاسوج بود به یکباره نیمکت تیم زاگرس یاسوج شروع کردند به سنگ اندازی به سمت نیمکت و هواداران قشقایی که در این بین مجتبی خجسته که از مربیان قشقایی است با سنگ اندازی نیمکت زاگرس یاسوج مصدوم شد.

     

    نیمکتی که سنگ داشت

    نجف پور با غیر قابل باور دانستن سنگ اندازی نیمکت زاگرس یاسوج تصریح کرد:واقعا قابل باور نیست که مربیان و بازیکنان زاگرس یاسوج با خود سنگ به ورزشگاه آورده باشند که متاسفانه این سوال پیش می آید چرا هیچ نظارتی در این زمینه وجود نداشته است. اما به واقع در کجای جهان بازیکنان و کادر یک تیم با خود سنگ به روی نیمکت می برند.

     

    پای پسر رئیس هیت فوتبال یاسوج به ماجرا باز شد

    مدیرعامل قشقایی ادامه داد:متاسفانه پس از این اتفاق پوریا موسوی که پسر رئیس هیئت فوتبال یاسوج می باشد در پست اینستاگرامی خود نوشت که من مربی تیم قشقایی را مورد اصابت سنگ قرارداده ام و با این کار پرچم لرها را بالا بردم که عکس آن نیز موجود است.پس از این اتفاقات داور و تیم زاگرس یاسوج به رختکن رفتند که من نیز پیش داوران رفتم و گفتم که هر تعداد نیروی انتظامی که برای تامین امنیت این بازی نیاز باشد به ورزشگاه می آوریم. پس از چند دقیقه۵۰نیروی انتظامی دیگر به ورزشگاه آمدند که داور مسابقه با دیدن این تعداد نیرو قانع شد که بازی می تواند در امنیت کامل پیگیری شود اما تیم زاگرس یاسوج با اصرار سرمربی خود نیز حاضر به حضور در زمین مسابقه نشد.

    اشکان نجف پور افزود: در پایان نیز تیم زاگرس یاسوج بدون هیچ مشکلی از ورزشگاه خارج شد و من در برگشت صورت جلسه را که مشاهده کردم که ناطر فدراسیون و داور مسابقه اذعان داشتند که بازی از امنیت کافی برخوردار بوده و تیم یاسوجی حاضر به ادامه سابقه نشده است.خوشبختانه ناظر فدراسیون نام ۴بازیکن و مربی و تدارکات تیم زاگرس یاسوج راکه در صحنه درگیری به سمت نیمکت و هواداران قشقایی سنگ اندازی می کردند یاداشت کرد.
    خداداد افشاریان چه سمتی در باشگاه زاگرس یاسوج دارد

    نجف پور گفت: این بازی به هر صورت که بود به کمیته انضباطی می رود و راجع به آن تصمیم گیری می شود اما انتقاد اصلی من به اتفاقات بعد از این بازی است و ورود خداداد افشاریان به اتفاقات این بازی و اعمال نفوذ او می باشد.

    اینکه آقای خداداد افشاریان از موضع ارتباط با مسئولان سازمان لیگ و کمیته داوران می گوید بسیار جالب است ایشان حتی در گروه هواداران یاسوجی می گوید که با ناظر بازی و داور مسابقه دوست می باشد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و قول می دهد که حق تیم یاسوج را بگیرد که واقعا جای تاسف دارد که ایشان خودشان قبلا قاضی مسابقات فوتبال بوده اند وباید اصل بی طرفی را رعایت کنند.

    مدیرعامل قشقایی ضمن انتقاد از نظارت افشاریان بر داوری های بازی تیم زاگرس یاسوج گفت:به واقع چرا اکثر بازی هایی که در یاسوج برگزار می شود آقای افشاریان باید ناظر داوری باشد اما سوال مهم این که آیا آقای افشاریان وکیل رسمی باشگاه زاگرس یاسوج است یا از این تیم وکالت داردا؟

    اگر ایشان نه وکیل این تیم است و نه وکالت دارد مگر ایشان سمتی در باشگاه زاگرس یاسوج دارند و اگر اینطور نیست آیا ایشان به عنوان یک شهروند می تواند بگوید که با داوران و ناظر بازی در ارتباط است و حق زاگرس یاسوج را می گیرد؟این چیزها من را آزرده خاطر می کندبنظرم شاید بخاطر همین رفتارهاست که می گویند فوتبال پاک نیست.

     

    با سوابق بد هواداران یاسوجی چرا این تیم به یاسوج هبه شد؟

    در ادوار گذشته که یاسوج در لیگ ۱و۲و۳تیمداری کرده است همواره۹۰درصد پرونده های کمیته انضباطی در این استان به دلیل مشکلات به وجود آمده توسط هواداران این تیم بوده حال جای سوال است با وجود چنین سابقه ای فدراسیون فوتبال چه اصراری دارد که این تیم را به یاسوج هبه کند. به عقیده من قشقایی که۴سال از تاریخ تاسیس آن می گذرد همواره یکی از بهترین و یا حتی بی نظیرترین هواداران را در سطح کشور دارد.

    اشکان نجف پور در پایان اظهارداشت:جا دارد از آقای کامیاب،مدیر کل اداره ورزش و جوانان شیراز،آقای هنرپیشه،رئیس هیئت فوتبال استان فارس،آقای عباسی رئیس هیئت فوتبال شهر شیراز و آقای کرمدار مسئول برگزاری مسابقات هیئت فوتبال کمال تشکر را داشته باشم  چرا که از معدود بازی های بود که این عزیزان همگی به ورزشگاه آمده بودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *