×
×

با این ۴ عبارت اعتماد کارمندان خود را جلب کنید

  • کد نوشته: 2584
  • احسان قرقانی
  • ۷ فروردین
  • ۰
  • پریسا قره گوزلو| پروژه ارسطو، پروژه تحقیقاتی جدید گوگل است . از بین تیم هایی که در محل کار تشکیل می شوند تعداد بسیاری موفق عمل می کنند و تعدادی نیز به سختی راه خود را ادامه می دهند. گوگل این مطالعه را برای درک تفاوت های موجود بین این تیم ها انجام داد. بعد […]

    با این ۴ عبارت اعتماد کارمندان خود را جلب کنید
  • پریسا قره گوزلو| پروژه ارسطو، پروژه تحقیقاتی جدید گوگل است . از بین تیم هایی که در محل کار تشکیل می شوند تعداد بسیاری موفق عمل می کنند و تعدادی نیز به سختی راه خود را ادامه می دهند. گوگل این مطالعه را برای درک تفاوت های موجود بین این تیم ها انجام داد. بعد از بررسی صدها تیم مشغول به کار در دفاتر گوگل و تجزیه و تحلیل چندین سال اطلاعات ضبط شده، محققین پروژه ارسطو به این نتیجه رسیدند که “امنیت روانی” رمز تشکیل و ادامه تیم های موفق است.
    امی ادموندسون، استاد دانشگاه هاروارد، امنیت روانی را در مطالعه ای که در سال ۱۹۹۹ انجام داد به این شکل توصیف کرده است: “روحیه تیمی که مشخصه آن اعتماد  و احترام متقابل بین افراد است که باعث می شود آنها بتوانند به راحتی در حضور سایر افراد تیم خودشان باشند.”
    نتیجه تحقیق گوگل تایید می کند که افراد برای نشان دادن تمامی قابلیت های خود نیاز به احساس امنیت دارند. صداقت، شفافیت و جوی فراگیر از احترام متقابل برای تشکیل امنیت روانی برای اعضای تیم ضروری هستند.
    اما مهم این است که شما نخست باید اعتماد دیگران را جلب کنید و سپس آن را حفظ کنید.
    جلب اعتماد دیگران به شما اجازه می دهد روابط معناداری با دیگران برقرار کنید و به درک متقابلی برسید که نیاز به کلام ندارد، اعضای تیم می توانند به قول ها و وعده های شما اطمینان کنند و منظور شما را به راحتی متوجه شوند. این حس امنیت که توسط شما به دیگران القا می شود عزت نفس آنها را افزایش می دهد. ایجاد حس اعتماد و امنیت ناشی از آن به هم تیمی های شما اجازه می دهد آزادانه نظرات خود را ابراز کنند و افکار خلاقانه تری به ذهنشان می رسد؛ چرا که از مضحکه و طرد شدن باکی ندارند.

     

    شما با جلب و پرورش اعتماد سایرین می توانید تاثیر بارزی بر روند امور داشته باشید. به ایجاد حس مثبت در بین اعضای تیم خود اولویت دهید. آگاه باشید که کلام شما قدرتی بی نظیر در تعیین رفتار و تفکر سایرین دارد. اگر با اعضا تیم خود با احترام و قدرت درک برخورد کنید، اعتماد بین افراد و حس امنیت نیز شکل خواهد گرفت.
    در ادامه عباراتی را به شما معرفی می کنیم که ،بر اساس پروژه ارسطو گوگل، قادرند حس اعتماد و عزت نفس را در افراد برانگیزند. با تک شات همراه باشید.
    ۱. چه کمکی از دست من بر میاید؟
    با اعلام آمادگی برای کمک به دیگران، تاثیری ایجاد می کنید که مانند یک موج در بین اعضا منتشر می شود. اعضای تیم در صورتی که حمایت شما را حس کنند، اشتیاق بیشتری برای کار کردن با شما و برای شما خواهند داشت. عبارت ساده مثل “می دانم که این پروژه خیلی برای شما اهمیت دارد. می توانم کمکی بکنم؟” می تواند تاثیری شگرف داشته باشد. البته به قول خود عمل کنید و در صورت نیاز کمک خود را دریغ نکنید.
    ۲. به تصمیم تو اعتماد دارم.
    اگر کارمندان شما بدانند که شما به تصمیم گیری آنها اعتماد دارید، کارآیی و حس تعلق خاطرشان به کار افزایش می یابد. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید دیگران به شما اعتماد کنند، نخست شما باید به آنها اعتماد کنید.

     

    3. چه تغییری می توانم در کار ایجاد کنم؟
    سعی کنید در خدمت افراد تیم خود باشید، نه اینکه آنها در خدمت شما باشند. این حس را به آنها منتقل کنید که نظرات آنها برای شما مهم است. بخشی از وظیفه شما به عنوان رهبر گروه رفع موانع بر سر راه موفقیت گروه است و برای این کار باید بتوانید آنچه مانع از رسیدن اعضا به اهدافشان می شود را شناسایی کنید. سعی کنید پیشرفت آنها به سوی اهداف را تسهیل کنید، ولی در عین حال مسئولیت آنها در نیل به اهداف را خدشه دار نکنید.
    ۴. فکر می کنید بهترین روش برای این کار کدام است؟
    به جای صدور دستور، سوال مطرح کنید. ایده های متعددی با مطرح کردن پرسش و کسب نظر اعضا تیم به دست می آید. این روش قلب اعضا را با شما همراه می کند. آنها شما را به عنوان رییسی می شناسند که برای نقطه نظرات سایرین ارزش قائل است و از بازخوردهایی که از آنها دریافت می کند استقبال می کند.
    به افرادی که برای شما کار می کنند اعتماد داشته باشید. از عبارت “متشکرم” بیشتر استفاده کنید. به اشتباهات خود اعتراف کنید و پذیرای نظرات جدید باشید. وقتی برای ایجاد روابط معنادار با سایرین تلاش می کنید، موفقیت های بیشتر و مثمر ثمرتری را تجربه می کنید که با سود مالی قابل قیاس و اندازه گیری نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *