×
×

خصوصیت مشترک افراد موفق

  • کد نوشته: 2587
  • احسان قرقانی
  • ۲۷ فروردین
  • ۰
  • پریسا قره گوزلو| خب، اجازه بدهید با این جمله شروع کنیم که موفقیت نسبی است. افراد تعاریف مختلفی برای موفقیت دارند، پس طبیعی است که این مفهوم کاملا نسبی باشد. حالا اگر نگاهی به رهبران فکری در دنیا بیاندازیم، افرادی که دنیای صنعت را دستخوش تحول کرده اند، آنهایی که بازار محصولی خاص را در […]

    خصوصیت مشترک افراد موفق
  • پریسا قره گوزلو| خب، اجازه بدهید با این جمله شروع کنیم که موفقیت نسبی است. افراد تعاریف مختلفی برای موفقیت دارند، پس طبیعی است که این مفهوم کاملا نسبی باشد.

    حالا اگر نگاهی به رهبران فکری در دنیا بیاندازیم، افرادی که دنیای صنعت را دستخوش تحول کرده اند، آنهایی که بازار محصولی خاص را در دست گرفته و متحول کرده اند و کنترل آن را به میل خود در دست گرفته اند، به روندی مشترک بر می خوریم.
    این افراد موفق در رشته و حوزه فعالیت خود بسیار متبحر هستند اما در عین حال عامل اصلی موفقیت آنها رویکرد آنها نسبت به کارشان است. در نهایت، این رویکرد است که اجازه میدهد موفقیت از حوزه ای به حوزه دیگر این افراد را همراهی کند.
    موفقیت ربطی به سحرخیز بودن، شب زنده داری، قهوه خوردن، انجام کارها به ترتیبی عجیب و نامانوس، استفاده از لامپ های کم مصرف در محل کار، پیاده روی روزانه، مطالعه کتاب در زمینه نوآوری و خلاقیت، شرکت در سمینارها و جلسات، معرفی کسب وکار در شبکه های اجتماعی، معرفی خود به عنوان فردی صاحب اندیشه یا سایر راهکارها که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند ندارد. تمام موارد فوق بسیار موثر و کارآمد هستند اما دلیل اصلی موفقیت نیستند.
    خصوصیت ویژه مشترک در تمامی افراد موفق این است:

     

    افراد موفق ۱۰۰% اطمینان دارند که چالش پیش روی آنها هر چه که باشد آنها توان غلبه بر آن را دارند و در عین حال ۱۰۰% مشتاقند دانش خود در زمینه های مختلف را نادیده گرفته و به یادگیری مطالب جدید روی آورند و از اظهار عدم اطلاع از دانش یک حوزه بیمی ندارند.

     

    این بدین معنی است که افراد موفق آنهایی هستند که از اشتباه کردن نمی هراسند، و آن را بخشی از روند یادگیری می دانند. این افراد به دنبال یادگیری تمام جزییات در حوزه فعالیت خود هستند و هرگز ادعا نمی کنند که همه چیز را می دانند چون هرگز به پایان روند کشف تازه ها باور ندارند.
    افراد عادی از اظهار عدم اطلاع می هراسند چرا که آن را نقطه ضعفی برای خود می دانند. در حالیکه این تنها ویژگی است که به افراد اجازه می دهد هر روز در فکر خودسازی و پیشبرد قابلیت های خود باشند که به بهبود حوزه فعالیتشان می انجامد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *