×
×

۵ ویژگی مدیران موفق

  • کد نوشته: 2595
  • احسان قرقانی
  • ۱۴ فروردین
  • ۰
  • پریسا قره گوزلو| بسیاری از ما اعتقاد داریم که بعضی ویژگی ها وجه مشخصه مدیران خوب است؛ به عنوان مثال ترسیم چشم اندازی مشخص و واقع گرایانه برای سازمان تحت مدیریت خود. این نمونه و مواردی مانند آن ویژگی هایی است که بسیار مشخص و واضح هستند. ولی یک مدیر موفق قطعا از ویژگی های […]

    ۵ ویژگی مدیران موفق
  • پریسا قره گوزلو| بسیاری از ما اعتقاد داریم که بعضی ویژگی ها وجه مشخصه مدیران خوب است؛ به عنوان مثال ترسیم چشم اندازی مشخص و واقع گرایانه برای سازمان تحت مدیریت خود. این نمونه و مواردی مانند آن ویژگی هایی است که بسیار مشخص و واضح هستند. ولی یک مدیر موفق قطعا از ویژگی های بسیار دیگری برخوردار است. در بحث های مدیریتی ثابت شده است که تمامی مدیران موفق دارای پنج ویژگی هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
    ۱. پایبندی به تعهدات
    بیخیالی بیماری است که می تواند سد راه موفقیت مدیران باشد.مدیران موفق آموخته اند که به هیچوجه نباید به تعهدات خود پشت پا بزنند . تجربه به آنها آموخته است که باید برای پایبندی به قول و حرف خود تمامی راه های ممکن را بیازمایند. مدیر موفق کاملا به این موضوع واقف است که پایبندی او به تعهداتش، احترام کارمندان و وفادری آنها به سازمان را به همراه دارد.

     

    2. قاطعیت در تصمیم
    مدیران موفق، با تکیه بر تجربیات خود، مهارتی بی نظیر در روند اخذ تصمیم دارند؛ از تصمیمات بسیار کوچک، مانند لباسی که می خواهند بپوشند، تا تصمیمات بسیار بزرگ مانند گام هایی که در انجام یک پروژه کلان باید برداشته شود. مدیران برجسته می دانند که گرچه نتیجه کار از اهمیت خاصی برخوردار است، اعتقاد و باوری که کارمندان به تصمیمات اخذ شده توسط آنها دارند از بیشترین اهمیت برخوردار است. اینگونه مدیران در طی زمان می آموزند که اگر شخصاً به تصمیم گیری های خود ایمان داشته باشند، این حس اعتماد و باور در دیگران نیز شکل می گیرد.
    ۳. پیروی از مدیران برتر
    مدیران موفق همواره مدیرانی هستند که در مسیر خود به سوی موقعیت فعلی نگاهی به نحوه مدیریت مدیران موفق داشته اند. تجاربی که این افراد با پیروی از سایر مدیران و ابراز حس وفاداری به آنها کسب کرده اند، به آنها امکان می دهد حس سایرین را در هنگام کار کردن با مدیری با مشخصات خود درک کنند. مدیران موفق به عملکرد خود در موقعیت های گوناگون واقفند و به خوبی می دانند چه زمانی باید بیشتر در دسترس کارمندان باشند و ارتباطات خود را با کارمندان چگونه شکل دهند که بیشترین نتیجه مورد نظر را کسب کنند.
    ۴. جستجوگر
    یکی از نقاط ضعف کارمندان معمولی این است که در جستجوی موقعیت های احتمالی نیستند. مدیران موفق در مسیر پیشرفت خود به این رتبه، سعی کرده اند بیش از توان خود تلاش کنند و بارها و بارها با تصاحب به موقع فرصت ها مسیر را سریعتر پیموده اند. مدیران موفق می دانند که با تلاش بیشتر، امکان یادگیری و کسب مهارت و دانش افزایش می یابد که به نوبه خود مدیریت عقلانی و منطبق بر دانش و تجربه را امکانپذیر می کند.
    ۵. انتقال تجارب و دانسته ها
    هرگز افراد بزرگ و موفق منجمله مدیران موفق به تنهایی به جایگاهی که دارند دست نیافته اند. انتقال دانش و تجارب به کارمندان جوان تر یکی از با ارزش ترین اقداماتی است که مدیران موفق انجام می دهند. مدیران موفق برای کارمندان خود نمونه ای متعالی از چهره واقعی یک کارمند جویای نام و موقعیت های بالاتر هستند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *