×
×

تلاش برای افزایش تولید و صادرات فرش دست‌بافت قشقایی در فارس

  • کد نوشته: 4654
  • احسان قرقانی
  • ۳ خرداد
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین،  مرکز فارس، شاهپور قنبری در جلسه بررسی برنامه‌های کنسرسیوم فرش دست‌بافت فارس با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید فرش دست‌بافت گفت: حمایت از ایجاد خوشه فرش دست‌بافت در استان فارس بر اساس سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و با توجه به […]

    تلاش برای افزایش تولید و صادرات فرش دست‌بافت قشقایی در فارس
  • به گزارش قشقایی آنلاین،  مرکز فارس، شاهپور قنبری در جلسه بررسی برنامه‌های کنسرسیوم فرش دست‌بافت فارس با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید فرش دست‌بافت گفت: حمایت از ایجاد خوشه فرش دست‌بافت در استان فارس بر اساس سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و با توجه به وجود مزیت‌های موجود در فارس در بخش فرش در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و امسال وارد سومین سال فعالیت خود شده است.
    وی تشکیل ۳ کنسرسیوم صادراتی در خوشه فرش دست‌بافت فارس را اقدامی موثر در زمینه انجام فعالیت‌های توسعه بازار صادراتی اعلام کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست‌بافته‌های تولیدی در بازارهای صادراتی و داخلی فراهم می‌کند.
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به حمایت‌های انجام‌شده از حضور خوشه فرش دست‌بافت فارس در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، نمایشگاه فرش دموتکس آلمان و نیز نمایشگاه دموتکس شانگهای ۲۰۱۷ در چین گفت: در همین راستا امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور کنسرسیوم فرش در نمایشگاه‌های تخصصی فرش و نیز حضور در بازارهای جدید صادراتی انجام شده است که این اقدامات سبب افزایش صادرات فرش و توسعه بازارهای جدید صادراتی خواهد شد.
    قنبری اضافه کرد: با توجه به بازار مناسب چین برای فرش دست‌بافت و شاخص بودن فرش دست‌بافت فارس در جهان، عرضه محصولات در پاویون دائمی ایران در شانگهای و نیز عرضه محصولات خوشه فرش در مرکز فرهنگی ایران در پکن در دستور کار برنامه‌های امسال قرار گرفته است.
    وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرش گبه و ارگانیک برای نخستن‌بار در کشور در استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده فرش قشقایی و گبه فارس! در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPOT ثبت شده و کار ثبت ملی و جهانی برخی از دست‌بافته‌های مناطق این استان نیز در مرحله انجام است.
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت ۲ ساله خوشه فرش فارس گفت: در فارس ۱۸۰ هزار بافنده و ۳۱ اتحادیه صنفی وجود دارد که فعالیت این بافندگان و تشکل‌ها در تعامل با و برنامه‌های خوشه فرش و با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در حال انجام است.
    خبرگزاری صدا و سیما

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *