×
×

امروز نخبگان جوان قشقایی مایه مباهات ایران هستند.

  • کد نوشته: 5968
  • احسان قرقانی
  • ۱۲ دی
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین، مهران نامداری دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس با بیان مقدمه شکل گیری این سازمان و اقدامات انجام گرفته، مهمترین اهداف این تشکل را توجه ویژه به جوانان موفق عشایری و سازماندهی فعالیت های آنان برشمرد. وی افزود: در همین راستا در کنار برنامه های متداول جشنواره قره آغاج را با هدف […]

    امروز نخبگان جوان قشقایی مایه مباهات ایران هستند.
  • به گزارش قشقایی آنلاین، مهران نامداری دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس با بیان مقدمه شکل گیری این سازمان و اقدامات انجام گرفته، مهمترین اهداف این تشکل را توجه ویژه به جوانان موفق عشایری و سازماندهی فعالیت های آنان برشمرد. وی افزود: در همین راستا در کنار برنامه های متداول جشنواره قره آغاج را با هدف شناسایی، معرفی، تجلیل و حمایت از جوانان لایق اقوام هر ساله برگزار میکنیم.

    مسئول کانون فرهنگی استاد محمد بهمن بیگی در ادامه جلسه اضافه داشت: جوانان توانمند عشایر فارس بدون حمایت و با تکیه بر هوش ذاتی و پشتکار خود در میادین بین المللی در حوزه های گوناگون افتخار آفرینی کرده اند در دیار خود مهجور مانده و با کم لطفی مواجه هستند بدینوسیله از مسئولین و رسانه ها درخواست میکنیم برای حمایت همه جانبه از طرح جامع شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالین و نخبگان اقوام فارس این دو سازمان مردم نهاد را تنها نگذارند.
    نامداری از برگزاری جلسه شورای مرکزی این دو تشکل و جوانان برتر عشایر با مدیران استانی با هدف آشنایی مسئولین با ظرفیت های فراوان این قشر و کمک به رفع موانع بر سر راه فعالیت های آنان در آینده نزدیک خبر داد.

    در این نشست همچنین ساسان حیدرپور از نخبگان کارآفرین قشقایی از ساخت فیلم مستند افتخارات جوانان برتر عشایر در آینده خبر داد.
    در ادامه جلسه جوانان برتر عشایر به بحث و تبادل نظر پرداختند، مجید کرمی از فعالین اجتماعی بر لزوم گسترش کیفی فعالیت و ایجاد سازمانی جدید با محوریت جوانان نخبه اقوام تاکید و خسرو رحیمی مخترع جوان، ایجاد ساختار تشکیلاتی قوی و تقسیم وظیفه بین اعضاء را مهم دانست. دکتر خیام جوکار با تاکید بر توانایی بالای جوانان حاضر بر لزوم هم افزایی بیشتر و همکاری متقابل جوانان اشاره کرد. شکوفه اژدری از جوانان برتر بر توانمند سازی جوانان، اعتماد به آنان و استفاده از ظرفیت کارآفرینان بیش از گذشته اشاره و سجاد اکبرپور مدرس دانشگاه استفاده مدیران از مشاوره جوانان موفق و جمع آوری بانک اطلاعات جوانان برتر عشایر را مهم برشمرد.

    عدنان کریمیان از فعالین رسانه ای نیز قدرت رسانه ها را تاثیرگذار دانست و برای همکاری بیشتر قول مساعد داد.
    زرنوش اڑدهاکش از بانوان موفق نیز به قدرت بالای جوانان توانمند و لایق قشقایی تاکید کرد و اضافه کرد: هرکدام از جوانان توانمند این تشکل می توانند بخش مهمی از مسئولیت های استانی را برعهده گیرند. خانم تقویان از اهالی رسانه هم آمادگی خود را برای شناسایی بیشتر جوانان اعلام نمود.

    لازم به ذکر است در این جلسه جوانان عشایر پس از گفتگو بر مواردی از جمله گسترش کمی و کیفی فعالیتهای آتی در بین تمام اقوام فارس، ثبت نام اعضاء برای مجمع عمومی و برگزاری دهمین دوره جشنواره قره آغاج در فصل بهار توافق نمودند و همچنین کار گروه های تخصصی اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و مذهبی و مسئول آنها مشخص گردید.

    گفتنی است جمعیت جوانان عشایر فارس و کانون فرهنگی استاد محمد بهمن بیگی از تشکل های مردمی فعال در استان فارس هستند که در زمینه جوانان فعالیت می نمایند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *