×
×

بیژن خوشخو: تخصصی هم خودم و هم پدربزرگم فرش کشکولی قشقایی را به دل و جان کار کردیم

  • کد نوشته: 6022
  • احسان قرقانی
  • ۲۲ بهمن
  • ۰
  • بیژن متولد ۱۳۵۷ است و به همراه برادر بزرگتر خود رضا به صورت تخصصی و صرفا به تولید و فروش فرش هایی با نقوش قشقایی اهتمام داشته و این تعهد را به جهت حفظ اصالت هنر لازم دانسته و با با وجود آنکه فرهنگ و هنر قشقایی را نه از نظر قومی و زبانی به […]

    بیژن خوشخو: تخصصی هم خودم و هم پدربزرگم فرش کشکولی قشقایی را به دل و جان کار کردیم
  • بیژن متولد ۱۳۵۷ است و به همراه برادر بزرگتر خود رضا به صورت تخصصی و صرفا به تولید و فروش فرش هایی با نقوش قشقایی اهتمام داشته و این تعهد را به جهت حفظ اصالت هنر لازم دانسته و با با وجود آنکه فرهنگ و هنر قشقایی را نه از نظر قومی و زبانی به خود ندیده اند و اصالتا شیرازی می باشند دربین هنر دوستان و تاجران در تولید و تنوع بافت های قشقایی پیشتاز بوده و از پیش قراولان ترویج و موکدان حفظ اصالت در رنگ و نقش بافت عشایری فارس می باشند .
    بیژن و رضا خوشخو این هنر را دستمایه ذوق و از میراث خانواده خود دانسته و به کار خویش عشق می ورزند.
    رضا می گوید با اینکه سالهای بحرانی فرش را دیدیم و لمس کردیم ولی همواره متعهد به بافندگان بودیم و کیفیت بافت قشقایی های مناطق جنوبی استان فارس قابل تحسین و مورد تایید بوده و این سبک کار ریشه در خواستگاه اقتصادی خانواده و از پدر و پدربزرگمان به ما رسیده است.
    برادران خوشخو دست بافت های اصیل و زیبای خود را همه سال در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف فارس در معرض عموم گذاشته و با تاکید بر حفظ اصالت بافته های خود الگوی ترویج و تعمیق برای دیگر هنردوستان قشقایی هستند .
    با نگاهی گذرا در شریان زنده بازار وکیل و رنگارنگ های افکار و اصالت و عملکردشان می توان به صداقتشان پی برد و قدر هنر دستان پینه بسته را بیش از پیش دانست .

    فرهنگ در زبان و بیان نقش ها سخن از روزهای شیرین و سختی است که بزرگان این هنر را به تکاپو وا میدارد که با خود بیاندیشیم براستی هنر از آن کیست و هنرمند کیست .
    هنر عشق است و هنرمند بودن یک تعهد صرف قومی و زبانی نیست هنر برای همه و هنر برای بقای خود نیاز به باور و درک صحیح از هنر و هنرمند دارد .
    نمایشگاه دستبافت های زیبای برادران خوشخو در نمایشگاه فرش گلستان آماده ارایه نقادانه بوده و زیبایی وصف نشدنی است و این همان هنری است که اصل و تاریخ را به رخ تمامی هنرمندان و تاجران استان فارس می کشاند.

    فرش ایران مایه فخر مـن اسـت
    پودو پیوندش قبایی بر تـن اسـت
    بنـد بنـد مـن شود از هم رها
    فرش ایران کـی شـود از من جدا
    استقـامت را بـود شـعر حـریم
    فـرش ایـران می شود مهرِ نعیم
    فرش ایران مایه فخر مـن است
    پود و پیوندش قبایی بر تن است

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *