×
×

بهترین روش کاشت مو در ایران

  • کد نوشته: 30241
  • احسان قرقانی
  • ۱۰ شهریور
  • ۰
  • بهترین روش کاشت مو در ایران، یکی از مهمترین چالش ها و دغدغه های زیبا جویانی است که می خواهند با کاشت مو زیبایی از دست رفته خود را بازیابند.

    بهترین روش کاشت مو در ایران
  • بر اساس گفتگویی که در سایت یک پزشک در مورد بهترین و جدیدترین روش کاشت مو در ایران منتشر شده است ، یکی از مهمترین چالش ها و دغدغه های زیبا جویانی است که می خواهند با کاشت مو زیبایی از دست رفته خود را بازیابند.

     

    از جدیدترین و بهترین روش های کاشت مو می توان به روش های زیر اشاره کرد:

    هر کدام از روش های بالا مزایا و معایبی دارند که انتخاب را برای متقاضیان کاشت مو سخت کرده است. به همین بهانه گفتگویی با مهناز قلندری، یکی از قدیمی ترین تکنسین های کاشت مو در ایران انجام دادیم که تجربه هزاران کاشت مو و فعالیت در شهرها و کشورهای مختلف رو در رزومه خود دارند.

     

    روش های متداول کاشت مو در ایران

    خانم قلندری ضمن معرفی انواع روش متداول کاشت مو  در جهان و ایران افزودند؛

    به طور کلی ما در دنیا دو روش اصلی کاشت مو داریم که به نام های اختصاری FUT و FUE معروف هستند ، روش FUE در ایران که با عنوان FIT شناخته شده است، این دو روش فقط در مرحله برداشت از بانک مو با هم تفاوت دارند به طوریکه در روش FUT بخشی از پوست سر در ناحیه بانک مو به صورت نواری بریده میشود و گرافت های اون ناحی ه جدا شده و در ناحیه طاسی سر کاشته می شود و در روش FIT برداشت بدون جراحی انجام شده و به صورت تکی از ناحیه بانک مو برداشته می شود.

     

    مهناز قلندری که از با تجربه ترین تکنسین های کاشت مو به شمار می رند اضافه کردند؛

    با توجه به عوارض جانبی زیاد روش FUT از جمله کم بودن تعداد گرفت های کاشته شده، درد های پس از عمل، بجا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو(، طبیعتا روش FIT از جانب زیباجویان مورد توجه بیشتر قرار گرفت و علیرغم مقاومت خیلی از مراکز کاشت مو که به جهت حسن کوتاهتر بودن فرآیند پیوند مو از روش FUT حمایت می کردند، رغبت افراد به این روش کم شده و تقریبا امروزه منسوخ شده است.

     

    ایشان در ادامه افزودند؛

    به هر حال هر روش مزایا و معایب خودش رو داره، در روش FUT کل فرآیند کاشت اغلب در یک روز انجام می شد ولی در روش FIT بعضا کاشت به ۵-۴ روز هم می رسید که رفته رفته با تغییراتی که در ابزار کاشت ایجاد شد از جمله جایگزینی دستگاه برداشت جای هولدر دستی و ظریفتر شدن تیغ ها و… سرعت و کیفیت کاشت افزایش پیدا کرد و روش کاشت هم تغییر پیدا کرد و با عنوان MICRO FIT یا میکروگرافت مطرح شد و بعدها نام های مشابه و اغلب تبلیغاتی دیگه ای مثل  FUE PLUS،  FUE VIP ،SUPER FUE PLUS و … نیز شناخته شد.

     

    بهترین و جدیدترین روش کاشت مو در ایران

    مهناز قلندری در بخش چالشی این گفتگو و برای انتخاب بهترین روش کاشت مو ضمن انتخاب روش میکروگرفت ، افزودند؛

    مسلما الان در دنیا، روش میکروگرفت بهترین روش کاشت مو هست چرا که تمام انتظار زیباجو از کاشت مو رو به بهترین شکل تامین میکنه … پوشش کامل طاسی مو با راحت ترین روش، کمترین درد، بدون عوارض و با بالاترین تراکم و طبیعی ترین  حالت و …

    طبیعیه که اگر امکان تکثیر گرفت ها به روش سلول های بنیادی اجرایی و رایج می شد نتیجه مطلوب تری از کاشت مو به ویژه برای افراد با بانک موی ضعیف حاصل می شد ، ولی در شرایط کنونی بهترین روش همون روش معروف قدیمی شیرازی هست که از همون سال ۸۵-۸۶ ما در اولین مراکز کاشت مو شیراز شروع کردیم و الان ارتقا پیدا کرده و با ابزارهای ظریفتر امکان برداشت حداکثری از بانک مو و کاشت با بالاترین تراکم و کمترین زمان (حداکثر ۲ روز) فراهم شده است.

    لازمه این نکته رو بگم که همین روش در کشورهای مختلف با تغییرات جزیی انجام میشه به طور مثال در ترکیه با وسیله ای به اسم قلم مرحله کاشت انجام میشه، یا در روش به اصطلاح SUT بخشی از کار با دستگاه انجام میشه که تقریبا تفاوت چندانی با همدیگه ندارند و صرفا مهارت، تکنیک و تجربه تکنسین کاشت تعیین کننده نتیجه نهایی پیوند مو هست.

     

    در ادامه این مصاحبه به بررسی سوالات متداول کاربران پرداختیم و از خانم قلندری در مورد  کاشت یک مرحله و دو مرحله پرسیدم  و همچنین چرا کاشت بعضی از افراد طی دو مرحله انجام میشود؟ که ایشان در این پاسخ گفتند؛

    افرادی که سطح طاسی زیادی دارند طبعا برای پوشش کل سطح طاسیشون با تراکم قابل قبول  نیاز به گرافت های زیادی هم دارند و در صورتیکه بانک موی ضعیفی داشته باشند و مقدار برداشت شده از بانک مو و ریش شون کافی نباشه، ناگزیر کاشت طی دو مرحله ای براشون انجام میشه به طوریکه در مرحله اول بخش جلوی سر و میانی کاشته شده و بعد از گذشت حداقل ۲ ماه و ترمیم بانک مو مراجعه می کنند و با برداشت مجدد از بانک مو کاشت ناحیه طاسی باقیمانده انجام می شود.

     

    اگر در زمینه سوال های مطرح شده هنوز نکات مبهمی وجود دارد می توانید در بخش دیدگاه (کامنت) سوال خود را مطرح کنید و خانم مهناز قلندری به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید