×
×

اریال یوگا چیست؟ – ثبت نام کلاس اریال یوگا

  • کد نوشته: 30776
  • احسان قرقانی
  • ۲۰ آذر
  • ۰
  • اریال یوگا را با نام های دیگری نیز می شناسند همچون اریال سیلک ، سیلک ، یوگا با پارچه ، اریال هموک ، یوگای هوایی و یوگای ضد جاذبه. اریال یوگا پرواز در دنیای یوگاست. یوگا سابقه ای چند هزار ساله دارد و طی چند دهه گذشته که از خواستگاه خود یعنی هند فراتر رفته […]

    اریال یوگا چیست؟ – ثبت نام کلاس اریال یوگا
  • اریال یوگا را با نام های دیگری نیز می شناسند همچون اریال سیلک ، سیلک ، یوگا با پارچه ، اریال هموک ، یوگای هوایی و یوگای ضد جاذبه.

    اریال یوگا پرواز در دنیای یوگاست.

    یوگا سابقه ای چند هزار ساله دارد و طی چند دهه گذشته که از خواستگاه خود یعنی هند فراتر رفته و در سطح دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده سبک های جدیدی از آن هم به دنیا معرفی شده. طبیعی است که بشر مدرن امروزی دوست داشته باشد تغییرات زیادی ایجاد کند و نسخه ای بروز شده و عملا مدرن از هرچیزی را داشته باشد و یوگا نیز از این جریان مستثنا نیست و اریال یوگا سبکی نوین و مدرن در یوگاست.

    اریال یوگا را با نام های دیگری نیز می شناسند همچون اریال سیلک ، سیلک ، یوگا با پارچه ، اریال هموک ، یوگای هوایی و یوگای ضد جاذبه.

    تاریخچه اریال یوگا

    شاید بتوان ایده ابداع اریال یوگا را به دو نفر نسبت داد. یکی آینگار و دیگری کریستوفر هریسون.

    ایده اولیه ی استفاده از لوازم کمکی حین انجام حرکات یوگا را به آینگار (مبدع سبک یوگا آینگار) نسب می دهند. استفاده از بند برای سهولت در اجرای تمرینها و اصلاح سیکلهای یوگا اولین بار در کلاسهای آینگار مطرح شد.

    از طرفی کریستوفر هریسون هم به عنوان یک قهرمان ژیمناستیک و یک طراح رقص برای بررسی امکان انجام تمرینات آکروباتیک در هوا از پارچه آویزان استفاده کرد و مبدع انجام تمرینات ورزشی با پارچه آویزان شد.

    اندکی بعد تمرینات یوگا نیز با این طعم پرواز ترکیب شد و کم کم از سال ۲۰۱۱ بود که بطور رسمی نام اریال یوگا به عنوان سبک جدید و مهیجی از یوگا مطرح شد.

     

    اریال یوگا چیست؟

    تمرینات یوگا روی مت یوگا و بر روی زمین انجام می شود. در اریال یوگا تمرینات و حرکات یوگا را بصورت معلق یا نیمه معلق بر روی پارچه ای ابریشمی که بصورت بانوج از سقف آویزان شده باشد انجام می دهند. هدف استفاده از این بانوج در حین انجام تمرینات این است که پارچه از بدن معلق ما حمایت کند و در عین حال باعث بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکتی آن شود.

    وجود این پارچه باعث می شود فشار وارد شده به بدن کنترل شود و بصورت تسهیل شده بر سطح بیشری از بدن وارد شود و بدین صورت فرد بتواند به راحتی حرکات چالش برانگیز زیادی را انجام دهد و همچنین با افزایش دامنه حرکتی و انعطاف بدن ، کیفیت تمرینات را هم تا حد زیادی بهبود ببخشد.

    اریال یوگا ترکیبی از یوگا ، ژیمناستیک ، رقص و پیلاتس است . تمرینات اریال یوگا از روی زمین استارت میخورد و بسته به پیشرفت کلاس میزان معلق بودن و چالشی تر شدن حرکات در آن افزایش می یابد.

     

    پارچه اریال یوگا

    برای رعایت ایمنی کامل در انجام اریال یوگا بهتر است تجهیزات کاملا استاندارد خریداری شده و بصورت درست و اصولی نصب شود.

    پارچه اریال از جنس الیاف ابریشم و مقداری پلی استر است و غالبا در طول پنج متر و عرض سه متر تهیه می شود. کشسانی خوبی دارد و ویژگی اصلی، مقاومت بسیار بالای آن در برابر پاره شدن است. هرچند نحوه نگهداری و استفاده از آن مهم است بگونه ای که از وسایل تیز و برنده و یا داشتن زیورآلات در هنگام تمرین بایستی پرهیز نمود.

    دو انتهای این پارچه به دو عدد بند تنظیم ارتفاع وصل می شود و این بند هم به کمک دو عدد کارابین فولادی به حلقه ای که به آهن درون سقف جوش خورده وصل می شود و اتصالی کاملا ایمن را فراهم می کند که می تواند تا چند برابر وزن فرد معلق را تحمل کند.

    میزان تحمل وزن پارچه اریال یوگا به موارد زیادی بستگی دارد همچون جنس الیاف ، میزان کشسانی وهمچنین متعلقاتی که به آن متصل می شود ولی به طور غالب محدوده بین حداقل صد و چهل تا حدود دویست و پنجاه کیلوگرم را میتوان به عنوان محدوده وزن قابل تحمل پارچه اریال یوگا در نظر گرفت.

    از آنجایی که انتخاب تجهیزات مناسب در کیفیت انجام تمرینات شما تاثیر بسیار زیادی دارد، پیشنهاد می شود قبل از اقدام به خرید از مشاوره یک مربی حرفه ای برخوردار شوید.

     

    فواید اریال یوگا

    اینکه یک شاخه ورزشی در مدت کوتاه چند سال اینگونه در سطح دنیا مطرح می شود و تعداد زیادی از علاقه مندان به آن رو می آورند دلیلی ندارد جز فواید بسیار، زیبایی و کیفیت بالای آن رشته ورزشی.

    اریال یوگا فواید بسیاری دارد که در زیر به برخی از آنها بصورت خلاصه اشاره میکنیم:

    • اریال یوگا ورزشی غالبا معلق است که این حالت معلق بودن باعث کاهش فشار از روی مفاصل و دیسک های ستون فقرات می شود و متعاقبا باعث کاهش دردهای مفاصل و کمر می گردد.
    • اریال یوگا نقش زیادی در تقویت ماهیچه ها و افزایش قدرت عضلانی فرد دارد.
    • تحقیقات گسترده علمی نشان می دهند که حین ورزشهای معلق همچون اریال یوگا میزان آزادسازی هورمون اندورفین افزایش می یابد که دلیل حال خوب و شادی بعد از کلاسهای اریال یوگاست.
    • اریال یوگا موجب افزایش آگاهی حرکتی و قدرت تمرکزی فرد می شود.
    • تمرینات اریال یوگا در تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و سیستم لنفاوی تاثیر گذار است.
    • افزایش جریان گردش خون در قلب و عروق نیز ار اثرات اریال یوگا می باشد.
    • افزایش انعطاف پذیری ، قدرت کشسانی بدن نیز از فواید تمرینات اریال یوگاست.
    • حس خوب و خشنودی و شادی بعد از جلسات تمرین اریال یوگا و کمک فراوان آن به حفظ سلامتی بدن و کاهش دردها و تنش ها از جمله دلایلی است که موجب می شود فقط با یک جلسه تمرین کردن آن عاشق این ورزش شوید و آن را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

     

    برای شروع اریال یوگا باید چه کار کرد؟

    برای شرکت در کلاسهای اریال یوگا می توانید در هر سطحی از آمادگی بدنی که باشید اقدام کنید. مربی خود را انتخاب کنید و ترجیحا از سطوح پایه شروع به تمرین کنید. صبور باشید و مرحله به مرحله سطح تمریناتتان را بالا ببرید.

    از افتادن نترسید ؛ توصیه های مربی تان را جدی بگیرید و انجام دهید و نهایت لذت را از کلاسهایتان ببرید.

    حداقل یک جلسه تمرین هفتگی کمترین میزان تمرینی است که می توانید داشته باشید .

    توصیه های مهم :

    قبل از کلاس اریال یوگا وعده غذایی سنگین نخورید. خوردن غذاهای سنگین و نوشیدنی های گازدار قبل از تمرین تجربه خوبی از کلاس برایتان باقی نخواهد گذاشت و حالت تهوع خواهید داشت. برای پیشگیری از افت قند خون میتوانید از میان وعده های سبک استفاده کنید.

    زیورآلات و جواهراتتان را حین کلاس استفاده نکنید. زیورآلات می توانند به راحتی در قلاب ها به هم گره بخورند و هم به شما و هم به پارچه آسیب بزنند.

    لباس مناسب بپوشید. اصطکاک بدن با پارچه در حین تمرینات زیاد است و نداشتن لباس مناسب می تواند به شما آسیب بزند .

    در جلسات اول، بولیز آستین دار و شلوار بپوشید. لباس نیم تنه، آستین کوتاه و شلوارک سبب اصطکاک پارچه با پوست شده و ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

    نترسید و نگران افتادن یا پاره شدن پارچه نباشید. به توصیه های مربی تان با دقت توجه کنید و حین تمرین از تشکچه استفاده می کنید که سبب آرامش خاطر بیشتر شما حین اجرای سیکلها میشود.

     

    اریال یوگا در خانه

    داشتن تمرینات مداوم اریال یوگا موجب می شود که به سرعت پیشرفت کنید و از تاثیر شگرف اریال یوگا بر بدنتان شگفت زده شوید. برای داشتن بدنی با قدرت کشسانی بالا و عضلاتی قوی بهتر است که تمریناتتان را در خانه در چندین نوبت در هفته انجام دهید. ارتباطتان را با مربی تان حفظ کنید و نسبت به درست انجام دادن تمرینات و اصلاح نواقص احتمالی حساس باشید . در مواقع آموزش از طریق پکیج های آموزش غیر حضوری سعی کنید از کلاسهای آنلاین برای نظارت بر تمریناتتان استفاده کنید.

    برای نصب بند اریال در خانه هیچ محدودیتی نیست . در صورت نیاز از توصیه های مربی تان برای انتخاب لوازم و نحوه نصب کمک بگیرید.

    ثبت نام کلاس اریال یوگا

    برای ثبت نام و شرکت در کلاس اریال یوگ فقط کافی است یا پشتیبانی سایت زری یوگا تماس بگیرید تا بصورت رایگان مشاوره قبل از ثبت نام را دریافت کنید و در صورت تمایل برای شرکت در کلاس ها بصورت حضوری یا آنلاین شرکت کنید.

    منبع: سایت اریال یوگااستاد زری میرزابیگی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *