×
×

بازار
همه چیز درباره ویزای شنگن

  • کد نوشته: 30796
  • احسان قرقانی
  • ۳ دی
  • ۰
  • ۲۷ کشور اروپایی طبق تعهدنامه‌ای که با یکدیگر منعقد کرده‌اند در حوزه‌ای تحت عنوان منطقه شینگن قرار گرفته‌اند و یکی از این تعهدات مربوط به رفت و آمد اتباع خارجی به کشور‌های اروپایی است.
    همه چیز درباره ویزای شنگن
  • ۲۷ کشور اروپایی طبق تعهدنامه‌ای که با یکدیگر منعقد کرده‌اند در حوزه‌ای تحت عنوان منطقه شینگن قرار گرفته‌اند و یکی از این تعهدات مربوط به رفت و آمد اتباع خارجی به کشور‌های اروپایی است. اگر شما می‌خواهید در مدت کمتر از ۹۰ روز در این کشور‌ها اقامت داشته باشید نیازی نیست که برای دریافت ویزای کشور مقصد اقدام کنید بلکه با در دست داشتن ویزای شینگن امکان سفر شما به این کشور‌ها فراهم خواهد شد. در این مطلب قرار است ما اطلاعات کاملی را در مورد ویزای شینگن در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

     

    با انواع ویزای شینگن آشنا شوید:

    اجازه دهید در ابتدای این مطلب در مورد اعتبار ویزای شینگن با یکدیگر صحبت کنیم. به طور کلی ویزای شینگن به چهار دسته تقسیم می‌شود که از نظر مدت اعتبار با یکدیگر متفاوت هستند:

    • ویزای نوع A

    این ویزا تحت عنوان ویزای ترانزیت نیز شناخته می‌شود. اگر قرار است از کشوری به کشور دیگر بروید و برای این سفر مجبور هستید از کشور‌های اروپایی حوزه شینگن عبور کنید قطعاً به ویزای ترانزیت نیاز خواهید داشت وگرنه اجازه ورود شما به فرودگاه‌های کشور‌های اروپایی منطقه شینگین صادر نخواهد شد.

    • ویزای نوع B

    ‌برای زمان‌هایی که مطمئن هستید سفر شما کمتر از ۵ روز طول می‌کشد بهتر است این ویزا را دریافت کنید. معمولاً خدمه فرودگاهی یا کشتی‌ها از ویزای نوع B استفاده می‌کنند چون مدت اقامت آن‌ها معمولاً کوتاه و کمتر از یک هفته است.

    • ویزای نوع C

    این ویزای شینگن با اعتبار حداقل ۹۰ روزه است که شما می‌توانید در یک بازه ۱۸۰ روزه به مدت ۹۰ روز بدون هیچ محدودیتی وارد کشور اروپایی حوزه شینگن شوید. توجه داشته باشید که ویزای نوع C به دو دسته ویزای سینگل و ویزای مولتی تقسیم می‌شود. افرادی که ویزای سینگل دارند فقط می‌توانند یک بار با استفاده از این ویزا وارد کشور‌های اروپایی حوزه شینگن شوند ولی اگر ویزای مولتی را دریافت کرده‌اید می‌توانید به مدت چند بار وارد کشور‌های اروپایی در منطقه شینگن شوید.

    • ویزای نوع D

    اگر به فکر اقامت طولانی مدت در کشور‌های حوزه شینگن هستید برای مثال اگر برای تحصیل، کار و یا زندگی می‌خواهید وارد اروپا شوید لازم است ویزای نوع D را تهیه کنید.

    مراحل دریافت ویزای شینگن

    • شما در ابتدا باید مشخص کنید که به کدام یک از انواع ویزای شینگن نیاز دارید. براساس آنچه در قسمت قبل گفته شد و براساس هدف خود از سفر به کشور‌های اروپایی باید یک ویزای مناسب را انتخاب کنید.
    • اکنون مشخص کنید که می‌خواهید وارد کدام یک از کشور‌های اروپایی شوید. آیا فقط یک کشور مقصد شما است و یا می‌خواهید در این سفر به بیش از یک کشور مسافرت نمایید. برای دریافت ویزای شینگن باید براساس کشوری عمل کنید که مقصد اول شما می‌باشد.
    • اکنون باید درخواست ویزا را در داخل سایت به صورت آنلاین ثبت کنید. توجه داشته باشید بهتر است حداقل سه ماه قبل از اینکه برنامه سفر خود را نهایی کنید برای درخواست ویزا اقدام نمایید چون در طول سال به خصوص در زمان‌هایی که فصل تحصیل و یا سفر است درخواست برای ویزای شینگن بالا رفته و مدت زمان طولانی‌تری برای رسیدگی به پرونده‌ها نیاز خواهد بود.
    • اکنون باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن را آماده کنید که این مدارک براساس نوع ویزا کاملاً متفاوت خواهد بود.
    • سپس از سفارتخانه کشور مقصد یک وقت ویزا را دریافت نمایید. اگر کشور مقصد در ایران سفارتخانه ندارد شما مجبور هستید که به کشور‌های همسایه بروید. در این کشور‌ها سفارتخانه‌هایی وجود دارد که مورد تأیید کشور‌های اروپایی بوده و می‌توانید مصاحبه را در آنجا انجام دهید.
    • بعد از مصاحبه شما باید منتظر بمانید تا نتیجه اعلام گردد. به شما ‌ایمیلی از طرف سفارتخانه ارسال می‌شود که اگر نامه تأییدیه در داخل ‌ایمیل بود می‌توانید با در دست داشتن آن به سفارتخانه کشور مصاحبه‌کننده مراجعه کرده و ویزای شینگن را دریافت کنید.

    هزینه دریافت ویزای شینگن چقدر می‌شود؟

    زمانی که در حال ثبت درخواست برای ویزای شینگن هستید باید مبلغی را به صورت آنلاین بپردازید.
    این هزینه به عوامل مختلف بستگی دارد. مثلاً آیا لازم است شما آزمایشات بیومتریک و انگشت‌نگاری را انجام دهید یا خیر. از طرف دیگر کشور مقصد نیز بر روی هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد. لیست هزینه‌ها سالانه به صورت به روز‌رسانی ارائه می‌شود. در صورتی که با مؤسسه مهاجرتی قصران گشت در ارتباط باشید شما می‌توانید لیست هزینه‌های ویزای شینگن را براساس کشوری که در نظر دارید در اختیار داشته باشید. البته باید این هزینه‌ها به صورت آنلاین پرداخت شوند. به دلیل تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد افراد عادی نمی‌توانند پرداخت آنلاین را انجام دهند. مؤسسه قصران گشت به سیستم‌های بانکی بین‌المللی دسترسی داشته و هزینه‌ها را برای شما پرداخت خواهد کرد.

    ویزای شینگن چه زمانی صادر می‌شود؟

    سؤال اغلب متقاضیان ویزای شینگن از کارگزاران ما در مؤسسه قصران گشت این است که دقیقاً چه زمانی ویزا برای آن‌ها صادر می‌شود. در بهترین حالت ممکن ۳ هفته بعد از اینکه مصاحبه انجام شد شما ‌ایمیلی را از آفیسر اداره مهاجرت دریافت می‌کنید. اما متأسفانه اگر شما درخواست خود را دیر اعلام کرده باشید و در نتیجه حجم زیادی از پرونده‌ها وارد سفارتخانه شده باشد مدت زمان دریافت پاسخ از سوی سفارتخانه ممکن است بین ۱ تا ۲ ماه افزایش پیدا کند. به همین دلیل اکیداً توصیه می‌کنیم اگر برنامه خاصی مد نظر دارید حداقل سه ماه قبل از این برنامه برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنید تا به مشکل زمانی برخورد نکنید.

    کلام آخر

    داشتن ویزای شینگن برای کسانی که سفر‌های اروپایی زیادی دارند واقعاً یک برگه طلایی به حساب می‌آید چرا که می‌توانند در هر کدام از کشور‌های اروپایی به مدت ۹۰ روز آزادانه تردد داشته باشند. برای دریافت این ویزا شما می‌توانید با مؤسسه قصران گشت در ارتباط باشید. ما تمام مراحل را برای شما انجام می‌دهیم. حتی اگر مشکل قانونی برای شما به وجود بیاید کارشناسان حقوقی ما به شما کمک می‌کنند تا هر چه زودتر این مشکل برطرف گردد. موسسه قصران گشت در زمینه های دیگر اعم از ویزا دبی و ویزا کارت و حتی در زمینه تور استرالیا و تور سوئیس فعالیت دارد

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *