×
×

نشست تخصصی عوامل فرش و صنایع دستباف فارس برگزار شد

  • کد نوشته: 5831
  • احسان قرقانی
  • ۱۶ آذر
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین، پس از تشکیل اولین نشست متعامل اتحادیه های روستایی صنفی و تعاونی در چند ماه گذشته این بار پس از تعاملات دیگر شاهد دومین نشست تخصصی دیگری در فارس و در مرکز شیراز بودیم. در بحث فرایند ارتقای قدرت جمعی بین سه حوزه نامبرده و استلزامات زیر ساختی مقرر شد هر […]

    نشست تخصصی عوامل فرش و صنایع دستباف فارس برگزار شد
  • به گزارش قشقایی آنلاین، پس از تشکیل اولین نشست متعامل اتحادیه های روستایی صنفی و تعاونی در چند ماه گذشته این بار پس از تعاملات دیگر شاهد دومین نشست تخصصی دیگری در فارس و در مرکز شیراز بودیم.
    در بحث فرایند ارتقای قدرت جمعی بین سه حوزه نامبرده و استلزامات زیر ساختی مقرر شد هر سه اتحادیه در واحد های موازی در یک سو و در جهت هدفمند گام بردارند.
    نشستی سه ساعت و نیم با بیان دیدگاه ها و آشنایی افراد با یکدیگر صورت پذیرفت ،که گزیده صحبت و تصویر نماینده دولتی و غیر دولتی در پایان ذکر خواهد شد .
    اساس تفکر سیستمی نیازمند اصلاحاتی بوده است و در ابعاد تولید و توزیع و صادرات نیازمند ایجاد آگاهی بر اساس یک تفکر هدفمند به مقتضیات بستر متعارف و سنتی دیروز است .
    در این بین نه تنها فرصت ممکن در جلسه کافی نبود، بیان مشکلات و کلی گویی نیز تنها راهکار ممکن نبوده و نیست.
    سعی بر آن بود که تمامی اتحادیه های فعال شناسایی و از نمایندگان عضو نیز حضور صورت پذیرد که خوشبختانه شاهد حضور از تمام بخش ها بودیم .
    آنچه در سخنان بزرگواران حاصل گردید اهمیت فروش و بازار صادرات و تاکید بر اصلاح سیاست گذاری های غلط بود ،اما بعد دیده نشده مباحث پذیرش سنتی و عدم تطبیق با ضوابط جدید در بازارهای بین المللی و مدیریت بود که این مهم به تک تک فعالان بر میگشت.
    نمایندگان که هر یک دنیایی از سابقه و تجربه و نماینده مشترک در گروه های متعدد بودند هر یک را به عنوان دریایی از تجربه و این در جای خود ایرادی است که هم افزایی سوابقی که در یک راستا نبوده باعث از بین رفتن تمرکز و صرف انرژی بسیار دارد .
    در عین حال پذیرش نقطه اشتراک تجربه گرایان در کنار دانشگاهیان که ملموس بود نیز نیازمند اصلاح و ایحاد باور در بین حضار بود.
    از سوی دیگر بسط تجمع عقاید بخش دولتی و اتاق ها و بخش مردمی و اتحادیه ها که مخاطب مقابل یکدیگر محسوب شوند بسیار جالب بود که مورد پذیرش و تعهد و تمایل بر همکاری بود که این مورد در نوع خود باعث پذیرش بینشی برابر و حس یکدلی برای راهگشایی به فصل جدیدی از تفکر سیستمی و اجرای دوسویه برای خروج از بحث های پراکنده و برنامه هایی بود که هرچند بسیار عمیق و اثر گذار ولی بدلیل عدم توجه به الزام تجمع و تفکر گروهی پیش از این محکوم به شکست بوده است .
    لذا در نهایت ایجاد یک مرکزیت و متشکل از تمامی افراد اثرگذار و متخصص و باتجربه در سه سطح اصلاح، ایجاد و بروز با دید به پایداری مطلوب در کنار یادگیری و آگاهی با ایجاد یک گروه دیگر که وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی سازی مستمر را در قالب ایحاد مرکز پژوهش فرش که نقطه ای مابین تولید کننده و توزیع کننده و صادرکننده باشد با شرط اینکه ذینفع در خود مرکز بوده و از سه گروه فوق ورودی در این قسمت نگردد و بی طرف خدمات را پیگیری نماید و بر اساس جلسات مستمر و برخورد ملموس با یکایک این گروه ها و با قبول همکاری مستقیم اداره فرش استان ادامه طریق نماید سلسله ارتباط از تولید تا فروش ایحاد و هدایت اثر گذار شود
    دومین نشست تخصصی عوامل دولتی و غیر دولتی در شیراز و با حضور دو رئیس کمیسیون تجارت اتاق تعاون و اتاق بازرگانی با ایحاد یک پک اطلاعاتی اولیه جهت شناخت از سوی ذینفعان و برنامه های نمایندگان دولتی جهت همکاری دوسویه در راستای کار قرار گرفته شد.
    این نشست پس از پایان در بحث های حاشیه طی چند روز صحبت های ناگفته بسیار و امید بخش داشت که انشالله بر آن شد در جلسات آتی با حضور مقامات استانی یک گام دیگر جهت هم افزایی برداشته شود .
    نشست تخصصی عوامل فرش در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۶ با حضور مدعوین مرتبط برگزار و ادامه آن به جلسه دیگر موکول گردید.

    ارسالی از مرادی/خبر

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *