×
×

خانه فرش قشقایی در فیروزآباد افتتاح شد

  • کد نوشته: 6604
  • احسان قرقانی
  • ۲۷ شهریور
  • ۰
  • علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در آیین افتتاح این خانه فرش گفت: این اقدام علاوه بر حمایت و تقویت تولید کنندگان فرش دستباف، به توسعه صادرات فارس نیز کمک خواهد کرد. وی با بیان اینکه حفظ، احیا و رونق بخشیدن به هنر و صنعت چند هزار ساله فارس به عنوان میراث […]

    خانه فرش قشقایی در فیروزآباد افتتاح شد
  • علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در آیین افتتاح این خانه فرش گفت: این اقدام علاوه بر حمایت و تقویت تولید کنندگان فرش دستباف، به توسعه صادرات فارس نیز کمک خواهد کرد.
    وی با بیان اینکه حفظ، احیا و رونق بخشیدن به هنر و صنعت چند هزار ساله فارس به عنوان میراث فرهنگی ماندگار این استان در طرح‌ها و نقش‌ها و رنگ‌های متفاوت ترکی، لری، عربی و تاجیک از دیگر اهداف راه اندازی خانه فرش قشقایی است افزود: خانه فرش قشقایی می‌تواند در ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی منطقه نیز تاثیر بسیار داشته باشد.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: ۱۶۵ هزار نفر بافنده در حوزه فرش در استان فعالیت دارند و ضرورت دارد که این استان با تقویت تشکل‌های بخش خصوصی به جایگاه اصلی خود در کشور دست یابد.
    همتی گفت: در شهرستان فیروزآباد ۵۰ تعاونی با سه هزار و ۲۰۰ بافنده فرش مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
    وی افزود: خانه فرش قشقایی در تولید و توزیع فرش و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین در زمینه صادرات به عنوان یک بازوی توانمندی در کنار سایر تشکل‌های مرتبط با این هنر و صنعت خواهد بود.
    خانه فرش دستباف قشقایی با حمایت مرکز ملی فرش دستباف قشقایی راه اندازی شد.
    فرش قشقایی و گبه فارس در پایان سال ۱۳۹۵ به ثبت جهانی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) رسیدند./ ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *