×
×

نشست آشنایی با ایل قشقایی در تهران برگزار شد

  • کد نوشته: 2556
  • احسان قرقانی
  • ۲۸ خرداد
  • ۰
  • درمورخه  خرداد ۹۵ که در سالن همایش سرای  اباذر در تهران نشست اشنایی با ایل قشقایی به همت جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و جناب آقای میثم امامی برگزار گردید. به گزارش قشقایی آنلاین، در این نشست که با سخنرانی  موسوی نژاد از سازمان امور عشایری آغاز گردید و ایشان درباره مسایل فرهنگی ، اجتماعی، […]

    نشست آشنایی با ایل قشقایی در تهران برگزار شد
  • درمورخه  خرداد ۹۵ که در سالن همایش سرای  اباذر در تهران نشست اشنایی با ایل قشقایی به همت جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و جناب آقای میثم امامی برگزار گردید.

    به گزارش قشقایی آنلاین، در این نشست که با سخنرانی  موسوی نژاد از سازمان امور عشایری آغاز گردید و ایشان درباره مسایل فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و همچنین چالش ها و اثراث مثبت و منفی گردشگری بر عشایر سخنرانی کردند.

    در ادامه با پخش فیلم الفبای معجزه گر با حضور حسن پور کارگردان این فیلم همه حضار گریزی در تاریخ زده و با استاد محمد بهمن بیگی و فعالیتهای ارزشمند ایشان در زمینه آموزش عشایر آشنا گردیدند .

    پس از این گریز شیرین به تاریخ این نشست با سخنرانی تکمیلی غلامعلی گرگین پور و توضیحات ایشان درباره ایل قشقایی تکمیل شد..
    درادامه با معرفی گردشگری جامعه بنیاد عشایر ایل قشقایی تیره هیبتلو بعنوان گردشگری فعا ل در این زمینه که در مناطق ییلاقی و قشلاقی فارس فعال هستند جلسه با رضایتمندی حضار به پرسش و پاسخ منتهی شد.

    شیما امیری مدیریت گردشگری عشایری جامعه بنیاد تیره هیبت لو درباره این نشست به قشقایی آنلاین گفت، برای من دخترک عشایری پس از سالها فعالیت در این زمینه هنوز شنیدن سوالات حضاری که برای آشنایی با ایلم آمده بودند بسی شیرین و شگفت انگیز بود و به آن می اندیشم که چقدر ما فعالین حوزه فرهنگی و  گردشگری عشایری هنوز راه بسیار نرفته داریم و چقدر  این قوم با همه بزرگ بودنش مغفول مانده …هنوز بسیارند کسانی که باید بدانند ما که بودیم و که هستیم و که میخواهیم باشیم … امید است درکنار آشنایی همکاران و راهنمایان تور با ایل قشقایی و گردشگری عشایری به این نکته توجه شود که خود مردم عشایر چه میخواهند ؟؟؟ و کسی پای سخنان آنها نیز بنشیند و با هم قدم در این راه گرانقدر بگذاریم  و امید است این نشستها پایدار باشد و عشایر ایل قشقایی و گردشگری جامعه بنیاد تیره هیبتلو  بعنوان عضوی از این جامعه حامی همه شما عزیزان هستند .پس بیایید با حمایت از عزیزانی که نه عشایر زاده اند و نه قشقایی بلکه با عزمی راسخ و دلی پر از عشق در این راه در کنار ما هستند پا به پای ایشان قدم برداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *