×
×

تاپ ثبت
چرا باید ثبت شرکت در ایران را جدی بگیریم ؟

  • کد نوشته: 30740
  • احسان قرقانی
  • ۴ آذر
  • ۰
  • اگر می‌خواهید فعالیت کاملا قانونی داشته باشید و در کنار فعالیت‌های اقتصادی از مزایای حقوقی نیز بهره‌مند شوید باید ثبت شرکت را جدی بگیرید. شاید با این کار مجبور به پرداخت مالیات شوید اما مزایایی که به‌همراه دارد باعث شده تا معایب آن خیلی دیده نشود.
    چرا باید ثبت شرکت در ایران را جدی بگیریم ؟
  • اگر می‌خواهید فعالیت کاملا قانونی داشته باشید و در کنار فعالیت‌های اقتصادی از مزایای حقوقی نیز بهره‌مند شوید باید ثبت شرکت را جدی بگیرید. شاید با این کار مجبور به پرداخت مالیات شوید اما مزایایی که به‌همراه دارد باعث شده تا معایب آن خیلی دیده نشود.

    شرکت‌ها از افراد حقیقی و حقوقی مختلفی تشکیل می‌شوند که با میزان سرمایه‌ای مشخص فعالیت قانونی خود را آغاز می‌کنند و دولت در کنار دریافت مالیات، مزایای حقوقی متنوعی نیز برای آنها در نظر می‌گیرد.

    شرکت‌ها گریدهای مختلفی دارند و این رتبه‌بندی به افزایش اعتبار آنها کمک می‌کند. اگر قصد دارید شرکت خود را ثبت کنید اما نسبت به آنجام آن مردد هستید برای کسب اطلاعات کامل تا انتهای متن با ما همراه باشید.

    چرا ثبت شرکت در ایران اهمیت دارد؟

    برخی افراد ممکن است برای مدت‌زمان طولانی فعالیت خود را به‌صورت مستقل و بدون ثبت قانونی ادامه دهند. در این موارد احتمالا دیگر توجهی به ثبت برند یا شرکت خود نداشته باشند و تصمیم بگیرند فعالیت را به‌شکل سابق ادامه دهند.

    به‌طور کلی باید گفت تمام  فعالیت‌هایی که در ایران انجام می‌شود برای اینکه جنبه قانونی داشته باشند و دولت از آنها حمایت کند باید به ثبت برسند. برای نمونه باید به موارد زیر اشاره کرد:

    ثبت برند در ایران

    گاهی یک شخص با استفاده از برند و لوگوی به‌خصوصی شروع به فعالیت می‌کند بدون اینکه به فکر ثبت آن باشد. در این شرایط فرد دیگری می‌تواند از شرایط سوء استفاده کرده و برند شناخته‌شده را به‌نام خود ثبت کند.

    ازاین‌رو ثبت برند در ایران اهمیت زیادی دارد و افراد برای اینکه دست‌آوردهای خود را به‌آسانی از دست ندهند باید پیش از شروع هرگونه فعالیت و به‌ثمر رساندن زحمات خود برای ثبت برند اقدام کنند.

    همچنین باید گفت در شرایطی که برند شما با حروف لاتین نگارش شده لازم است برای اخذ کارت بازرگانی نیز اقدام کنید. مراحل این کار زمان زیادی از افراد نمی‌گیرد اما باعث کوتاه شدن دست افراد سودجویان از برند خواهند شد.

    ثبت کردن شرکت

    بسیاری از افراد می‌پرسند چرا باید ثبت شرکت در ایران را جدی بگیریم ؟ در واقع تنها در این صورت مدیرعامل و مجموعه می‌توانند از مزایای حقوقی بهره‌مند شوند. ثبت شرکت در ایران همچنین به افزایش اعتبار فعالیت‌های مجموعه کمک می‌کند.

    اگر شرکت خود را ثبت کردید برای اینکه امکان بستن قرارداد با سازمان‌های دولتی از روش‌های قانونی فراهم شود باید گرید شرکت یا همان رتبه‌بندی را نیز دریافت کنید. این رتبه در موارد بسیاری به صاحب کسب‌وکار کمک خواهد کرد.

    شرکت ثبت‌شده چه مزایایی دارد؟

    قطعا افراد بدون آگاهی از مزایایی که شرکت ثبت‌شده برای آنها به‌همراه دارد دلیلی برای انجام این کار نخواهند داشت. به همین دلیل در ادامه به‌بررسی مهم‌ترین مزیت‌های ثبت کردن شرکت می‌پردازیم.

    فعالیت رسمی و قانونی

    فعالیت قانونی باعث اعتبار یافتن تمام معاملات تجاری و غیرتجاری مجموعه خواهد شد. در واقع مهم‌ترین دلیلی که افراد را به ثبت شرکت علاقه‌مند می‌کند افزایش اعتبار معاملات است.

    این افزایش اعتبار و قانونی بودن معاملات باعث جذب افراد حقوقی و حقیقی خواهد شد. چراکه فعالیت زیر نظر قانون اطمینان خاطر سایر مجموعه‌ها را برای همکاری با شرکت شما افزایش می‌دهد.

    همچنین باید گفت دولت برای شرکت‌های ثبت‌شده مزایایی مانند انواع حمایت حقوقی و ارائه وام در نظر گرفته تا افراد حقیقی و حقوقی با اطمینان بیشتری برای همکاری با شرکت اقدام کنند.

    تقسیم فعالیت بین شرکا و افزایش اطمینان سرمایه‌گذارها

    افرادی که می‌خواهند برای سرمایه‌گذاری یا شراکت با مجموعه شما همکاری کنند، زمانی که ببینند تمام مسئولیت برعهده یک شخص حقیقی است نمی‌توانند اعتماد لازم را نسبت به مجموعه داشته باشند.

    در مقابل با ثبت شرکت، مدیرعامل باید مسئولیت‌ها را با شرکا و سایر اعضا تقسیم کند و در این شرایط همه افراد نسبت به سود یا زیان مسئول هستند. از سوی دیگر دولت نیز در مواردی حاد که سرمایه افراد به‌خطر بیفتد مدافع حقوق شخص ثالث طرف معامله خواهد بود.

    این شرایط باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران یا افرادی که قصد همکاری با مجموعه‌های مختلف را داشته باشند شرکت‌های ثبت‌شده را ترجیح دهند. ازاین‌رو باید گفت ثبت شرکت می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکار شما کمک کند.

    پشتیبانی قانون از حقوق طرفین شرکت

    اگر بخواهید با یک مجموعه همکاری یا شراکت کنید و این مجموعه به ثبت نرسیده باشد احتمالا باید به‌صورت شفاهی یا در مواردی نیز کتبی در رابطه با قوانین به تفاهم برسید. باید گفت علاوه‌بر صحبت شفاهی گاهی حتی سند کتبی نیز اعتبار قانونی کافی ندارد.

    اما شراکت یا همکاری با شرکت ثبت‌شده تنها درصورتی‌ امکان‌پذیر است که تمام قوانین، میزان سهام، نحوه تقسیم سود یا زیان و دیگر موارد مالی کاملا در قراردادی مکتوب و قانونی ثبت شوند.

    شرکت در مناقصه و مزایده‌های دولتی

    شرکت در مناقصه و مزایده‌هایی که سازمان‌های دولتی برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود یا اجرای طرح‌های مختلف برگزار می‌کنند تنها توسط اشخاص حقیقی که ثبت شرکت خود را انجام داده‌اند امکان‌پذیر است. این قراردادهای دولتی می‌توانند سود زیادی برای شرکت به‌وجود بیاورند.

    اخذ نمایندگی شرکت‌های معروف

    بسیاری از شرکت‌ها و برندها برای اینکه اعتبارشان توسط اشخاص حقیقی از بین نرود نمایندگی خود را تنها به شرکت‌های ثبت‌شده اعطا می‌کنند. پس اگر قصد اخذ نمایندگی این برندها را داشته باشید، ابتدا باید برای ثبت کردن شرکت خود اقدام کنید.

    معایب ثبت شرکت

    در کنار تمام مزایا می‌توان چند مورد را به‌عنوان معایب ثبت کردن شرکت در نظر گرفت که از مهم‌ترین آنها باید به پرداخت مالیات اشاره کرد. همچنین اخذ دفاتر پلمپ، پر کردن آنها و ارسال دفاتر تکمیل‌شده به سازمان دارایی نیز به‌دلیل پیچیدگی مراحل آن از معایب این کار به‌شمار می‌آید. اگر تحریر دفاتر برای شما مشکل بود می‌توانید از موسسه‌های حقوقی کمک بگیرید.

    پرداخت حقوق به پرسنل و بیمه کردن آنها از یک سو و اجاره دفتر مرکزی و ارائه اسناد مربوط به آن از سوی دیگر جزء معایب ثبت کردن شرکت به‌حساب می‌آیند.

    جمع‌بندی

    ثبت شرکت در ایران به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و ازاین‌رو افراد سرمایه‌گذار می‌توانند با اطمنیان خاطر بیشتری برای همکاری با شما اقدام کنند. این کار همچنین حمایت حقوقی دولت و امکان اخذ وام را برای مجموعه‌ به‌همراه دارد. لازم به ذکر است شرکت در مناقصه، تقسیم وظایف و اخذ نمایندگی برندهای معتبر از معمولا از طریق انجام این کار امکان‌پذیر می‌شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *