×
×

بهمن بیگی به اموزش وپرورش ایمان داشت

  • کد نوشته: 3139
  • احسان قرقانی
  • ۲۷ اسفند
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس فارس ،  در این جشنواره که همسر استاد بهمن بیگی نیز حضور داشت یزدان پناه مدیر کل آموزش وپرورش عشایر با تجلیل از یاد و خاطره استاد بهمن بیگی اولین مدیر کل آموزش و پرورش عشایر ایران گفت : دیدگاه ما به آموزش و […]

    بهمن بیگی به اموزش وپرورش ایمان داشت
  • به گزارش قشقایی آنلاین به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس فارس ،  در این جشنواره که همسر استاد بهمن بیگی نیز حضور داشت یزدان پناه مدیر کل آموزش وپرورش عشایر با تجلیل از یاد و خاطره استاد بهمن بیگی اولین مدیر کل آموزش و پرورش عشایر ایران گفت : دیدگاه ما به آموزش و پرورش عشایری ، برحسب دیدگاه شهری است که باید تغییر کند و ما بین دانش آموزان مناطق محروم عشایری و شهری تفاوت قایل باشیم.

    مدیر کل آموزش و پرورش عشایر از تخصیص ۷۰۰ دستگاه رایانه و ۴۰۰ کانکس کلاس بجای چادر آموزشی طی سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود : خیرین جهت آینده کشور سرمایه گزاری می کنند و از آنجا که فارس پایتخت آموزش عشایر کشور است باید الگویی جهت تمام استان ها باشد ، همانند آموزشگاه شهید بهشتی که با تقدیم ۹۲ شهید به انقلاب اسلامی افتخار نظام آموزشی کشور محسوب می شود.

    در این جشنواره آذری مدیر کل آموزش و پرورش نیز بهمن بیگی اولین مدیر کل آموزش و پرورش عشایر را جز معدود کسانی که آموزش و پرورش می دانست توصیف کرد و افزود : آن استاد نظام آموزشی را ایمان و باور داشت و افرادی چون آن مرحوم در تاریخ معاصر بسیار اندک هستند .

    آذری خاطر نشان کرد : امروزه ما از فرزندان عشایری برای تحصیل علم شهریه دریافت می کنیم در حالی که باید به آن پول هم پرداخت شود تا آموزش ببیند و نقش ما بعد از خانه بسیار موثر خواهد بود و آن گاه آموزش و پرورش و نهاد خانواده پویا خواهیم داشت.

    در ادامه این جشنواره که کارشناس مسوول مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز حضور داشت ، دکتر نجفی مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس گفت : دانش آموزان عشایری به خاطر موقعیت و شرایط زندگی خاص به مراکز شبانه روزی استاندارد برای تحصیل نیاز دارند و ما به جای چادر که بالغ بر ۲۰۰ کلاس درس در آن تشکیل می شود باید کلاس های پیش ساخته را جایگزین کنیم . بجای مدارس پیش ساخته که هم اکنون ۱۰۰ باب از مدارس ما را شامل می شود باید فضاهای ساختمانی بسازیم تا نیازهای دانش آموزان را رفع کنیم.

    نجفی با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری دانش آموزی عشایری در سراسر استان گفت : حدود هفت هزار دانش آموز از این تعداد در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیلند و برخی از مدارس از جمله مراکز عشایری شیراز ، فسا و کازرون به دلیل فرسودگی و غیر استاندارد بودن امکانات موجود در آنها نیاز به بازسازی دارند که مشارکت خیرین را می طلبد.

    گزارش تصویری از جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایری فارس

    خبرنگار: محسن نامداری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید