×
×

درخشش نقشین قشقایی بر ساحل خلیج فارس

  • کد نوشته: 4302
  • احسان قرقانی
  • ۱۳ اردیبهشت
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین، در حاشیه فوق برنامه دانشگاه بوشهر که به پخش فیلم مستند الفبای معجزه گر اختصاص داشت، فرصتی دست داد که به اتفاق استادیوسفی بازدیدی از کارگاه شرکت تعاونی نقشین قشقایی به مدیریت بانو هماتاج حیدری از طایفه فارسیمدان داشته باشیم که با او در مراسم گرامی داشت بهمن بیگی در ماه […]

    درخشش نقشین قشقایی بر ساحل خلیج فارس
  • به گزارش قشقایی آنلاین، در حاشیه فوق برنامه دانشگاه بوشهر که به پخش فیلم مستند الفبای معجزه گر اختصاص داشت، فرصتی دست داد که به اتفاق استادیوسفی بازدیدی از کارگاه شرکت تعاونی نقشین قشقایی به مدیریت بانو هماتاج حیدری از طایفه فارسیمدان داشته باشیم که با او در مراسم گرامی داشت بهمن بیگی در ماه قبل در بوشهر اشنا شده بودیم.
    در کارگاه پیشین قشقایی، نمونه های زیادی از فرش ها روی دار و کارگاه و یا روی زمین و پلکان ها به چشم می خورد که روح را نوازش می داد.
    خانم حیدری در تشریح کار هنرمندانه خود گفت :حدود پانزده سال است که بخاطر رشد ، توسعه . معرفی بیشتر فر ش قشقایی این کارگاه را راه اندازی وافراد زیادی را دران اموزش و به کسب کارو درامد ر ساندم .
    این هنرمند صنعت فرش خاطر نشان کرد : در واقع افراد زیادی را با کشاندن به این مرکز از اسیب های متعدد حفظ کردم وبا عث نجات انها از مشکلات اقتصادی شدم چرا که افراد پس از اموزش در این مرکز ،می توانند با بافتن ، قالی ،گلیم و جاجیم کسب درامد کنند و توانایی خود را در این زمینه ها بکار گیرند.
    خانم حیدری ، حمایت مسوولین را مناسب توصیف کرد و افزود : در ماه قبل رییس سازمان میراث فر هنگی کشور و استاندار بوشهر از این محل بازدید و باعث تشویق عوا مل شدند.
    گفتنی است در این دیدار ، راهکارهایی را استاد یوسفی برای توفیق بیشتر این فعالیت هنری ، اقتصادی بیان کرد و گفت ؛ در اموزش تعلیمات عشایر نیز اموزش بافندگی یکی از بهترین راه های کسب درامد برای اموزگاران زن عشایر بود.
    برای این بانوی هنرمند و پر تلاش ارزوی توفیق داریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید