×
×

ملاقات فرماندار محترم شیراز در فرهنگسرای عشایر جنوب با مردم شهر صدرا

  • کد نوشته: 4323
  • احسان قرقانی
  • ۱۴ اردیبهشت
  • ۰
  • ه گزارش قشقایی آنلاین و بنا بر اعلام  روابط عمومی مجتمع فرهنگی مذهبی ایلات عشایر فارس و جنوب، بنا به دعوت بانی و هیأت موسس مجتمع فرهنگی مذهبی ایلات عشایر فارس و جنوب ( فرهنگسرا )، روز یکشنبه ۱۰/۰۲/۹۶ عالیشوندی فرماندار  شیراز با معتمدان، نمایندگان هیأت های مذهبی، هیأت مدیره های مساکن مهر و سایر […]

    ملاقات فرماندار محترم شیراز در فرهنگسرای عشایر جنوب با مردم شهر صدرا
  • ه گزارش قشقایی آنلاین و بنا بر اعلام  روابط عمومی مجتمع فرهنگی مذهبی ایلات عشایر فارس و جنوب، بنا به دعوت بانی و هیأت موسس مجتمع فرهنگی مذهبی ایلات عشایر فارس و جنوب ( فرهنگسرا )، روز یکشنبه ۱۰/۰۲/۹۶ عالیشوندی فرماندار  شیراز با معتمدان، نمایندگان هیأت های مذهبی، هیأت مدیره های مساکن مهر و سایر تشکل ها دیدار سه ساعته داشتند . در این دیدار که در دفتر فرهنگسرا تشکیل شد، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر رجایی پناه مدیر اجرایی فرهنگسرا ضمن خیر مقدم به فرماندار شرایط کلی حاکم بر شهر صدرا از افراد حاضر خواست تا مسائل و مشکلات خود را به طور خلاصه مطرح کنند.

    ابتدا آقای همتی از شهروندان صدرا گفت : شهر صدرا با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر مشکلات متعددی دارد که به دلیل نبود متولی و نهادهای دولتی از جمله فرمانداری، بخش داری، ناحیه آموزش و پرورش وسایر ادارات تا کنون آنطور که انتظار می رفت حل نشده است . اهم مشکلات عبارتند از نبود ورودی مناسب به شهر صدرا، مسئله فاضلاب، بلاتکلیفی آرامستان و مشکلات مسکن مهر . از طرف دیگر هم مسائل شورای شهر گذشته را می دانید و هم با تایید صلاحیت ۱۵۷ نفر در دور پنجم ما با انتخابات مشکلات جدید خواهیم داشت .

    یکی از خانم های حاضر در جلسه نیز گفت : مثلث شهرداری، اوقاف و شرکت عمران که هریک خط مشی خاص خود را دنبال می کند مردم را در بلاتکلیفی قرارداده . از جمله وضعیت حمل و نقل اینجا خوب نیست و متولی ندارد .

    آقای مزارعی یکی دیگر از شهروندان انتقاد کرد که ما در شورای برنامه ریزی شهری یک نفر نماینده نداریم تا بتوانیم در پروژه های ملی سهم داشته باشیم . می دانید که حدود ۵ درصد از در آمد این پروژه ها به آموزش و پرورش اختصاص دارد اما این شهر با ۱۲ هزار دانش آموز از طرف آموزش و پرورش هیچ کمکی نمی شود . مشکل دیگر ما انشعاب گاز است و برخی از مردم به جای خداپرستی به مسئول پرستی روی آورده اند . وی به مشکلات فاضلاب منطقه غدیر اشاره کرد و از نبود فضای سبز گله نمود.

    یکی دیگر از شهروندان مردم و مسئولین را به قرآنی شدن دعوت کرد تا سبب سلامت زندگی شود .

    غلامی یکی دیگر از شهروندان به تشریح مشکلات فاز های یک و دو پرداخت و از تلفات انسانی شهر به دلیل نبود زیرساخت های خیابانی و جاده ای گله کرد.

    مهندس رحیمی عضو شورای شهر نیز گفت : با کمک شرکت عمران شهر صدرا ۹۰ درصد مسائل بودجه ای فاضلاب حل شده و دو جاده ی دوکوهک و قره پیری هم با قولی که آقای رئیس جمهور داده اند انشاالله به زودی مورد توجه قرار خواهد گرفت و اظهار امیدواری کرد که این شهر شاهد پیشرفت فیزیکی باشد . ضمناً وی اشاره کرد تا کنون نسبت به احداث دو فرهنگسرا اقدام شده است ولی ما انتظار توسعه فضاهای مشابه دیگر هستیم .

    یکی از ساکنین فاز دو شهر صدرا مشکلات مسکن مهر را تشریح کرد و از معایب فراوان آن سخن گفت .

    حافظی نماینده یکی از تعاونی های مسکن مهر مشکلات را ناشی از کارفرما دانست و از نبود آتش نشانی و عدم پایبندی پیمانکاران گله کرد .

    سرهنگ رحیمی مشکلات را به دو دسته : مشکلات حاد و مشکلات معمولی تقسیم کرد و مشکلات اصلی را بهداشت و درمان و جاده های داخلی و بیرونی و نبود شعب بانک دانست . وی گفت : برخی از تعاونی ها جوابگو نیستند . ۳هزار نفر طبق صورت جلسه گفته اند که تعدادی از تعاونی ها کارهای خود را رها کرده اند .

    آقای توانا از متولیان هیأت های مذهبی چگونگی همکاری مردم با فرمانداری را در انتخابات پیش رو مطرح کرد و خواستار سلامت انتخابات شد .

    در پایان آقای عالیشوندی فرماندار شیراز به همه دغدغه ها و پرسش های مردم پاسخ داد و اظهار اطمینان کرد که اولاً سلامت انتخابات را تضمین می کند و ثانیاً با همکاری ادارات و نهادهای مختلف تلاش خواهند کرد در غالب بودجه های تخصیص یافته نسبت به پیشرفت عمران و آبادی، توسعه زیرساخت ها اقدام شود . وی تأکید کرد که تأمین امنیت مردم از وظایف ماست و به مسأله حق الناس بودن رأی و اخلاق انتخاباتی باید توجه شود . وی به تهدید های خارجی و جنگ های منطقه اشاره کرد و گفت همینکه دولت جمهوری اسلامی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است،  نشان می دهد که چه کارهایی صورت گرفته، ما باید مسائل را واقع بینانه ببینیم . در ضمن جهت اطلاع باید بگویم که صد ملیارد تومان فقط برای آسفالت کوچه ها و خیابان ها و بلوارها و رفع نواقص امضا شده است . بیمارستان ابن سینا در خاورمیانه نظیر ندارد که در همین شهر شما واقع شده است . ما منکر مشکلات نیستیم، ولی کارهای انجام شده را هم نباید نادیده گرفت. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت ما کاملاً برای اتصال شهر صدرا از طریق ورودی های مورد نظر شما تلاش می کنیم و چه بسا که در آینده شهر صدرا به شهرستان تبدیل شود . مسئله فاضلاب و آرامستان هم در شرف حل شدن است . ضمناً انتخابات این دوره تمام الکترونیک شده و امکان تقلب وجود ندارد و ما علاوه بر این، ۲۰ اکیپ غیر محسوس آماده کرده ایم تا گزارش های مردمی را آشنا به نرم افزا زعفران کند . طبق قانون تخلف در انتخابات مجازات خاص خود را دارد  چنانچه گزارش شهروندان مستند باشد ما بلافاصله اقدام خواهیم کرد .

    در پایان این جلسه مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا نیز در همین زمینه ها توضیحاتی را ارائه نمود .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید