×
×

مهندس رجبی : برای حل مشکلات نخبگان جوان عشایر دریغ نخواهم کرد / برای تشکیل فراکسیون نخبگان پیشقدم میشوم.

  • کد نوشته: 6380
  • احسان قرقانی
  • ۳۰ خرداد
  • ۰
  • مهران نامداری دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس در آغاز جلسه با بیان پیشینه شکل گیری و فعالیتهای دو سازمان مردم نهاد جمعیت جوانان عشایر فارس و کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی افزود: با توجه به اینکه بخش چشم گیری از استان فارس را اقوام وعشایر تشکیل داده است و فارس قطب عشایر کشور […]

    مهندس رجبی : برای حل مشکلات نخبگان جوان عشایر دریغ نخواهم کرد /  برای تشکیل فراکسیون نخبگان پیشقدم میشوم.
  • مهران نامداری دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس در آغاز جلسه با بیان پیشینه شکل گیری و فعالیتهای دو سازمان مردم نهاد جمعیت جوانان عشایر فارس و کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی افزود: با توجه به اینکه بخش چشم گیری از استان فارس را اقوام وعشایر تشکیل داده است و فارس قطب عشایر کشور محسوب میشود، دربین این قومیت ها جوانان مستعدی هستند که با تکیه بر هوش ذاتی توانمدیها وپشتکار فراوان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی هنری ،ورزشی و… افتخار افرینی کرده اند ولی کمتر به انها توجه شده ومهجور مانده اند یکی از اهداف ما شناسایی، معرفی وتجلیل از نخبگان وجوانانی است که در عرصه های مختلف در سطح ملی وبین المللی افتخار افرین بوده اند.

    نامداری در ادامه گفت؛ انتظار است با همکاری نمایندگان مجلس رسیدگی وتوجه بیشتری به نخبگان شده و موانع ومشکلات موجود که مانع پیسرفت وترقی بیشتر این عزیزان است پیگیری ورفع شود وهمکاری، مساعدت وپشتیبانی لازم را به عمل آید.

    در ادامه این جلسه نخبگان و فعالین جوان حاضر در جمع مختصر توضیحاتی در مورد فعالیتهای خود مطرح ودیدگاه ها و ایده های خود ارایه دادند و مشکلات وموانع موجود را مطرح وتقاضای رسیدگی بیشتر را عنوان نمودند.

    در این جلسه مهندس رجبی گفت : باعث افتخار است که در عشایر ما چنین جوانان مستعد وتوانمدی داریم و باید توجه بیشتری کرد وباتوجه به اینکه برای نخبگان برنامه وکار خاصی انجام نشده تلاشم بر این است که با در نظر گرفتن مشکلات وایده ونظرهای شما دراین جلسه و بازخورد وپیگیری ان در مجلس شورای اسلامی بستر مناسب برای پیشرفت ورشد وتعالی هر چه بیشتر چه در سطح ملی وبین المللی صورت گیرد.

    رجبی اضافه کرد: من پیشنهادمیکنم ابتدا چند کارگروه تشکیل شود وتقسیم کار صورت گیرد که ضمن شناسایی ومعرفی نخبگان، مشکلات وخواسته ونیازهای این جمع نخبگان انتقال وترتیب اثر داده شود .

    وی در ادامه گفت :من همکاری وامادگی خود را جهت ایجاد یک فراکسیون مختص نخبگان اعلام میکنم که با ایجاد طرح مناسب فراکسیون، نخبگان بتوانند در جلسات با وزیران ومسئولان مرتبط ارتباط بیشتر داشته باشند وتاثیر گزاری بیشتری هم صورت گیرد.

    در این جلسه مهندس رجبی قول پیگیری و همکاری در برگزاری جشنواره قره آغاج، سهم جوانان از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان، همکاری در اعزام جوانان نخبه در میادین بین المللی، ایجاد یک پایگاه داده برای شناسایی واستعداد یابی جوانان نخبه، اختصاص دادن زمانی مستقل در شبکه استانی برای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم عشایر و جوانان موفق را داد.

    این نماینده اصلاح طلب مجلس در پایان افزود که من با توجه به اختیارات وسهم خود برای رسیدگی بیشتر به نخبگان انچه در توانم هست را دریغ نمیکنم و امیداورم این جلسات تداوم داشته باشد تا در جلسات فصلی بعد بتوان روند پیشرفت واقدامات انجام شده در راستای تحقق خواسته واهداف ونیاز های نخبگان را بررسی وگزارش دهیم.

    ضمنا در این نشست تعدادی از جوانان از جمله امین عباسی (قشقایی، سیاسی) سجاد اکبرپور (قشقایی، علمی) محسن جبارزاده (کوهمره، اجتماعی) توکلیان (لر، ورزشی) عبدالعظیم آناهید(لر، اقتصادی) ساسان حیدرپور (قشقایی، هنری) عدنان کریمیان (فعال رسانه) هادی خالق زاده (کوهمره، حقوقی) و خانمها کاظمی (قشقایی، فرهنگی) کشاورز (لر، علمی) یوسفی (قشقایی، ورزشی) بهمن نژاد (قشقایی، هنری) آگین(قشقایی، حقوقی) به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

    گفتنی است در این جلسه شورای مرکزی و اعضای جمعیت جوانان عشایر فارس، کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی و جمعی دیگر از جوانان فعال عشایر فارس در عرصه های مختلف حضور داشتند.

    پایان.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید