×
×

مرکز اتیسم محیای شهرضا نیاز به حمایت مردم دارد

  • کد نوشته: 6493
  • احسان قرقانی
  • ۱۸ شهریور
  • ۰
  • مرکز آموزشی، درمانی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم محیا اولین و تنها مرکز تخصصی جنوب استان اصفهان واقع در شهرستان شهرضا در حوزه غربالگری، تشخیص و درمان اختلال طیف اتیسم میباشد، که پذیرای کودکان و خانوادههای آنها از شهرستانهای شهرضا، دهاقان، سمیرم و شهر منظریه میباشد. این مرکز شامل بخشهای مختلف از جمله: بخش غربالگری […]

    مرکز اتیسم محیای شهرضا نیاز به حمایت مردم دارد
  • مرکز آموزشی، درمانی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم محیا اولین و تنها مرکز تخصصی جنوب استان اصفهان واقع در شهرستان شهرضا در حوزه غربالگری، تشخیص و درمان اختلال طیف اتیسم میباشد، که پذیرای کودکان و خانوادههای آنها از شهرستانهای شهرضا، دهاقان، سمیرم و شهر منظریه میباشد. این مرکز شامل بخشهای مختلف از جمله: بخش غربالگری و تشخیص اختلالات تکاملی کودکان، گفتاردرمانی، کاردرمانی(ذهنی و جسمی)، خدمات روانشناسی(مشاوره و آموزش خانواده)، آموزشهای تخصصی اتیسم میباشد که فعالیت خود را از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز نموده است.
    بر طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۸، از هر ۵۹ کودک متولد شده یک کودک مبتلا به اتیسم است. همچنین احتمال بروز اختلال طیف اتیسم در پسران ۴ برابر بیشتر از دختران است. تحقیقات نشان داده است که تشخیص زودهنگام اختلال اتیسم در درمان و بهبود وضعیت کودک بسیار موثر است. ضروری است این تشخیص با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب و توسط مراکز تخصصی با استفاده از ارزیابیهای بالینی و تستهای معتبر انجام شود تا بتوان نتایج معتبری به دست آورد و براساس نتایج به دست آمده بتوان برنامههای ویژه هر کودک را طراحی نمود. بر همین اساس مرکز توانبخشی محیا با استفاده از تستهای تشخیصی استاندارد و معتبر متناسب با سن کودک و ارزیابیهای بالینی نسبت به تشخیص و شناسایی افراد دارای اختلال طیف اتیسم میپردازد.
    یک فرد اتیسم در کشورهای غربی سالیانه ۵/۳ تا ۵ میلیون دلار هزینه دارد و در ایران یک فرد اتیسم ماهیانه ۱ تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد، و این هزینهها شامل هزینههای گفتاردرمانی، کاردرمانی، خدمات داروئی و روانپزشکی، هزینههای آموزشی و…میباشد، با توجه به اینکه هم اکنون هزینههای درمانی و توانبخشی طیف اختلال اوتیسم تحت پوشش هیچ نوع بیمهای نمیباشد، این هزینهها بر عهده خانواده میباشد.
    اختلال اتیسم جزء بیماریهای خاص بوده و با توجه به ویژگیهای این اختلال، نیازمند ارائه درمانهای تخصصی در حیطههای مختلف درمانی و توانبخشی میباشد، از طرف دیگر خانواده اکثر این کودکان از نظر وضعیت مالی، امکان پرداخت هزینههای درمانی و توانبخشی را ندارند، لذا مرکز اتیسم محیا با در نظر گرفتن شرایط این خانوادهها با دریافت حداقل هزینهها به این کودکان خدمات ارائه مینماید. مرکز مذکور با اینکه سعی نموده امکانات درمانی و آموزشی و فضای مناسبی را برای این کودکان معصوم فراهم آورد ولی به علت هزینههای زیاد مرکز و کمبود منابع مالی برای تجهیز بخشهای مختلف مرکز از جمله بخش کاردرمانی، گفتاردرمانی، مجموعه وسایل بازی و ورزشی و ارائه خدمات بهتر و موثرتر به این کودکان نیازمند حمایتهای خیرین محترم میباشد، امید است به لطف خداوند متعال، و حمایت هموطنان، مسئولین و نیکوکاران محترم خدمات ارزشمندی را به سرانجام خیر برسانیم. لذا از خیرین و نیکوکاران عزیز خواهشمند است به شکل خداپسندانهای ما را در جهت رفع نیازهای بخشهای مختلف این مرکز یاری نمایند، لازم به توضیح میباشد این مرکز آمادگی کامل دارد با فراهم سازی شرایط مراجعه حضوری خیرین و نیکوکاران و مشاهده شرایط و وضعیت این مرکز در خدمت خیرین محترم باشد.
    یعقوب قرقانی : موسس و مسئول فنی مرکز اتیسم محیا
    آدرس: شهرضا، بلوار حافظ غربی، کوچه ۲۲، روبروی فرعی ۱۷، پلاک ۸۸

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید