×
×

آداب جشن ازدواج بین عشایر ایل بزرگ قشقایی

  • کد نوشته: 6817
  • احسان قرقانی
  • ۲۵ مهر
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: جشن ازداج عشایر طبق آداب و رسوم سنتی که از قبل داشتند، در دامان طبیعت برگزار می شود. مختار اسفندیاری افزود: عشایر اقوام و خویشاوندان خود را دعوت می کنند و با برپایی سیاه چادر معمولا در مکانی سبز دور […]

    آداب جشن ازدواج بین عشایر ایل بزرگ قشقایی
  • به گزارش قشقایی آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: جشن ازداج عشایر طبق آداب و رسوم سنتی که از قبل داشتند، در دامان طبیعت برگزار می شود.
    مختار اسفندیاری افزود: عشایر اقوام و خویشاوندان خود را دعوت می کنند و با برپایی سیاه چادر معمولا در مکانی سبز دور هم جمع می شوند و با نواختن ساز و دهل پای کوبی می کنند.
    به گفته وی چوب بازی و رقص عشایر با نواختن ساز و دهل بر گرفته از آداب و رسوم سنتی و نواهایی است که در دل طبیعت سر می داده اند.
    مدیرکل امور عشایر استان اصفهان افزود: تمام تدارک عروسی از جمله غذا و مکان را خود عشایر و از فرآورده های دامی تهیه می کنند.
    اسفندیاری گفت: غذا برای میهمانان را خود عشایر پخت می کنند و غذایی که عشایر در جشن ها و مراسم های خود می دهند همیشه همراه با گوشت و نام آن بز قرمه است.
    وی افزود: یکی از رسوم رایج بین طوایف ایل قشقایی دادن هدایایی از جمله قند، برنج و گوسفند برای خانواده عروس و داماد است.
    مدیرکل امور عشایر استان اصفهان به لباس ها و پوشش عشایر هم اشاره کرد و گفت: این لباس سنتی دارای حجابی کامل و نوع و رنگ لباس برگرفته از رنگها و گلهایی است که در دامان طبیعت وجود دارد.
    شهرستان سمیرم با ۴هزارو ۷۵۰خانوار عشایری بزرگترین شهرستان ییلاقی استان اصفهان و کشور و در فاصله ۱۶۰کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید