×
×

فرودِ فرهاد ، غروب ایل / دکتر فرهاد گرگین پور آسمانی شد

  • کد نوشته: 7083
  • احسان قرقانی
  • ۹ آبان
  • ۱ دیدگاه
  • به گزارش قشقایی آنلاین، دکتر فرهاد گرگین پور استاد برجسته فرهنگی و هنری ایران و قشقایی در سن ۷۰ سالگی و در شامگاه ۹ آبان ۹۷  به دلیل بیماری در بیمارستان نمازی شیراز ساز زندگی را آویخت و آسمانی شد. دکتر گرگین پور استاد مسلم موسیقی(ساز آکاردیون) و فرهنگ قشقایی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۲۷ ه.ش […]

    فرودِ فرهاد ، غروب ایل / دکتر فرهاد گرگین پور آسمانی شد
  • به گزارش قشقایی آنلاین، دکتر فرهاد گرگین پور استاد برجسته فرهنگی و هنری ایران و قشقایی در سن ۷۰ سالگی و در شامگاه ۹ آبان ۹۷  به دلیل بیماری در بیمارستان نمازی شیراز ساز زندگی را آویخت و آسمانی شد.

    دکتر گرگین پور استاد مسلم موسیقی(ساز آکاردیون) و فرهنگ قشقایی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۲۷ ه.ش در شیراز متولد شد، با اخذ مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در تهران استخدام آموزش و پروش و بعد در دانشگاه های آباده مشغول به تدریس شد.
    وی از کودکی دید کاملی نداشت و اشیا و اشخاص را به طور دقیق نمی توانست تشخیص دهد. تا سن ۲۱ سالگی به کمک عینک می دید , می خواند و می نوشت . اما به تدریج از میزان دید کاسته شد تا اینکه در سن ۵۰ سالگی بینایی خود را به طور کامل از دست داد.

    دکتر فرهاد گرگین پور چند کتاب از جمله ” از قاآنی تا توللی” ، “هنگام جدایی” ، ” ستایش شعر حافظ به روایت حافظ” ” غریب و صنم” “کوراوغلو” و … منتشر کرده است.

    روحش شاد و یادش گرامی باد

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “فرودِ فرهاد ، غروب ایل / دکتر فرهاد گرگین پور آسمانی شد”

    1. نعمت بدری گفت:

      بو عزیزلری اوندا کی تاری یاراددی ،رحمتینی ده بئله لرینه وئردی ،بو شرایط اینن آبرومندانه دیرلیگ ائددیلر و آبرومندانه گئددیلر و قشقایی موسیقی سینه قوللوق ائددیلر ،کاش بیزلر بو عزیزلرچه دونیایی گٶرموشدوگ و بولارینگ یک در صدی (اۆزدن بیرینی) قوللوق ائدمیشدیگ .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *