×
×

تیم ترک کننده زمین برنده اعلام شد! + سند

  • کد نوشته: 2074
  • احسان قرقانی
  • ۹ اسفند
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین ، جای تاسف برانگیز و قابل تامل این رای ، قرار گرفتن نامه نهایی رای در اختیار سرمربی تیم و هواداران تیم یاسوجی قبل از اعلام رسمی فدراسیون هست و این یعنی که رای کاملا با اعلام نظر این تیم یاسوجی تنظیم شده و در اختیار این تیم قرار گرفته است. […]

    تیم ترک کننده زمین برنده اعلام شد! + سند
  • به گزارش قشقایی آنلاین ، جای تاسف برانگیز و قابل تامل این رای ، قرار گرفتن نامه نهایی رای در اختیار سرمربی تیم و هواداران تیم یاسوجی قبل از اعلام رسمی فدراسیون هست و این یعنی که رای کاملا با اعلام نظر این تیم یاسوجی تنظیم شده و در اختیار این تیم قرار گرفته است.

    به مهمترین دلایل بحث برانگیز بودن این رای می پردازیم.

    1. تیم یاسوجی هیچ مدرکی دال بر خوردن سنگ به دروازه بان این تیم ندارد و با جنجال سازی بازی را به حاشیه کشانده و با سنگ اندازی و اهانت به هواداران تیم قشقایی توسط بازیکنان و عوامل کادر فنی از جمله سرمربی این تیم که فیلم آن در برنامه زنده نود پخش شد زمین بازی را ترک کردند. این در حالی است که بازیکنان تیم قشقایی تا یک ساعت بعد از بازی در هوای بارانی و سرد داخل زمین ماندند تا ادامه بازی برگزار شود.
    2. در پایان بازی ناظر فدراسیون و داور بازی گزارشی را تنظیم که بعد از حضور تعداد زیادی از عوامل نیروی انتظامی امنیت کامل برقرار است و تیم یاسوج برای ادامه بازی باید در زمین حضور پیدا کند که این گزارش با مخالفت سرمربی تیم یاسوج مواجه شده و آنها از این درخواست تمکین نکردند و ورزشگاه را ترک کردند. ولی در نهایت این گزارش به امضای مسئولان باشگاه قشقایی رسیده است و کپی از این گزارش موجود است.
    3. در هیچ جای دنیا صرفا بخاطر سنگ اندازی هواداران چنین رای صادر نمی شود و نمونه بارز آن حواشی سال گذشته بازی استقلال اهواز و پرسپولیس که چند بازیکن پرسپولیس با اصابت سنگ مجروح شدند. مجروحیتی واقعی و بدون فرافکنی و دروغ، اما در نهایت نتیجه بازی سه صفر اعلام نشد!
    4. تخلف تیم یاسوجی برای حمله با سنگ به هواداران قشقایی و تحریک آنها بسیار محرز و علنی هست (فیلم هایی از زوایای مختلف موجود است). حتی سرمربی تیم زاگرس یاسوج در برنامه نود این سنگ اندازی های بازیکنان و نمیکت نشینان و حمله به هواداران را مایه ی افتخار مردم یاسوج میداند! گفتنی است که این تیم تعداد زیادی پرونده انضباطی در کمیته انضباطی دارد.
    5. خداداد افشاریان از داوران بازشنسته و یاسوجی فوتبال ایران بلافاصله بعد از بازی با اذعان به تخلف باشگاه یاسوج در گروه هواداران تیم یاسوجی با قرار دادن صدای ضبط شده (voice) به هواداران این تیم اعلام میکند متاسفانه سرمربی با درخواست ناظر و داور مخالفت کرده و با توجه به دوستی من با داور بازی از تمام ارتباطات و نفوذم استفاده خواهم کرد نتیجه بازی برای تیم قشقایی رغم نخورد و حتی ادامه بازی در زمینی بی طرف برگزار شود.(این بدین معنی هست حتی خود افشاریان فکر این را هم نمیکرده که دوستانش در کمیته انضباطی تا این حد به ایشان لطف و ارادت داشته باشند که حتی نتیحه بازی را سه بر صفر به نفع یاسوج اعلام کنند!!

    حال بر اساس این دلایل و دلایل متنوع دیگر ، چگونه عقل سلیم حکم میکند که رای نتیجه به ضرر تیم قشقایی اعلام شود. قطعا با توجه به اینکه رای چند روز قبل از اعلام رسمی فدراسیون در اختیار عوامل تیم یاسوج قرار گرفته است نشان از این دارد که متاسفانه کمیته انضباطی بر اساس روابط و نفوذ دیگران اقدام به صدور رای ناعادلانه و ناحق کرده است و این به معنی ناسالم بودن فضای این کمیته می باشد که باعث تاسف اهالی فوتبال خواهد شد.

    باید منتظر ماند که آیا فدراسیون اجازه چنین رای ناخق و ناعادلانه ای را خواهد داد یا نه!
    در صورت صدور اعلام رای نهایی و پیگیری باشگاه قشقایی در مجامع بین المللی (فیفا) هزینه های جبران ناپذیری برای فدراسیون فوتبال ایران در پی خواهد داشت.

    انتظار میرود فدراسیون فوتبال ایران قبل از افتادن اتفاقات نا خوشایند وارد پیگیری این پرونده شده و با خاطیان آن به شدت برخورد کند.

    گزارش: احسان قرقانی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *