×
×

کتاب قشقایی تاپماجالاری بزودی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

  • کد نوشته: 2385
  • احسان قرقانی
  • ۱۷ اسفند
  • ۰
  • کتاب قشقایی تاپماجالاری مجموعه چیستان های فولکلور قشقایی، مشتمل بر قریب ۳۵۰ چیستان قشقایی اثر ارسلان میرزایی که گزیده ای از پژوهش ۲۰ ساله ایشان در فولکلور قشقایی می باشد بزودی چاپ و در اختیار فرهنگ دوستان قرار می گیرد. ارسلان میرزایی در گفتگو با خبرنگار قشقایی آنلاین اعلام کرد، گردآوری چیستان ها کاری بسیار […]

    کتاب قشقایی تاپماجالاری بزودی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
  • کتاب قشقایی تاپماجالاری مجموعه چیستان های فولکلور قشقایی، مشتمل بر قریب ۳۵۰ چیستان قشقایی اثر ارسلان میرزایی که گزیده ای از پژوهش ۲۰ ساله ایشان در فولکلور قشقایی می باشد بزودی چاپ و در اختیار فرهنگ دوستان قرار می گیرد.

    ارسلان میرزایی در گفتگو با خبرنگار قشقایی آنلاین اعلام کرد، گردآوری چیستان ها کاری بسیار مشکل بود که از طوایف مختلف ایل قشقایی در طی سالهای گذشته با پرس و جو از پیران ، فرزانگان، شبانان، ساربانان، بزرگان و هنرمندان و… قشقایی که اکنون بیشتر آنان چهره در نقاب خاک کشیده اند جمع آوری و با همکاری کانون فرهنگی اجاق و انتشارات یاشیل آلما چاپ و فرهنگ دوستان عرضه خواهد شد.

    وی افزود جمع آوری چیستان ها از آن جهت مشکل بود که متاسفانه گرد فراموشی و اضمحلال بر چهره چیستانها نشسته و دیگر هیچ کس را از وجود آنان اطلاعی در دسترس نبود و حافظان و گویندگان آنان نیز دچار پیری و فراموشی شده بودند و برای یافتن یک چیستان جدید باید صدها چیستان را می شنیدیم که به یک چیستان جدید دست پیدا کنیم که قبلا آن را یادداشت نکرده باشیم و این هم از حوصله افراد مورد پژوهش ما خارج بود. ولی به یاری خداوند این مهم با همکاری تعداد کثیری از دوستان به انجام رسید و گوشه ای از میراث فرهنگی و معنوی این ایل بزرگ به ثبت رسید. در این کتاب ابتدا چیستانها بر اساس حروف الفبا مرتب و شماره گذاری شده و در پایان نیز جواب هر چیستان با شماره مربوطه آن ارائه گردیده است.

     

    استاد میرزایی در مورد جزئیات کتاب خاطرنشان کرد، آقای دکتر ناصر منظوری زبانشناس و پژوهشگر بزرگ آذربایجان نیز مقدمه ای بر این کتاب نگاشته اند و طرح جلد آن اثر دوست هنرمندم محمدرضا نجفی می باشد. کتاب داری ۱۰۲ صفحه و با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان ارائه می گردد.

    میرزایی در پایان افزود، این کتاب را به گنجینه چیستان های ایل مادرم تقدیم کرده ام. ما نیازمند یاری افراد فرهنگ دوست هستیم که باید در یک کلام از همه عزیزانی که ما را در انتشار این اثر یاری نمودند تشکر و قدردانی نماییم‌.

    محل توزیع و فروش کتاب قشقایی تاپماجالاری موسسه فرهنگی آوای هنر ایل می باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید