×
×

کتاب تاریخ طایفه کهن قراچه ای منتشر شد

  • کد نوشته: 29960
  • احسان قرقانی
  • ۲۴ دی
  • ۱ دیدگاه
  • مجموعه تاریخ طایفه کهن قراچه ای شامل بررسی سیرتاریخی فرهنگی و اجتماعی طایفه قراچه ای از طوایف ایل بزرگ قشقایی می باشد.

    کتاب تاریخ طایفه کهن قراچه ای منتشر شد
  • نویسنده، زنده یاد اندیشمند فرهیخته رحمان احمدی از شاگردان استاد محمد بهمن بیگی در دانش سرای عشایری شیراز و از دانش آموختگان رشته تاریخ در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد(رتبه ۴) دانشگاه اصفهان بودند.

    مجموعه تاریخ طایفه کهن قراچه ای شامل بررسی سیرتاریخی فرهنگی و اجتماعی طایفه قراچه ای از طوایف ایل بزرگ قشقایی می باشد.

    این ایل کهن که امروزه طایفه ای از قشقایی هاست از نظر سیاسی اقتصادی و اجتماعی دوبار در تاریخ خوش درخشیده اند،ابتدا در امپراطوری گوی ترک ها و بار دوم در ۸۹۸ سال پیش با تاسیس سلسله ی اتابکان قراچه ای در فارس، تمدن سازی و تاثیرات مثبت عظیم خود را به رخ جهانیان کشیده است.

    بر اساس تحقیقات مکرر به نظر می رسد ایل قراچه ای در پایان دوره صفویه تبدیل به طایفه شده و در زیرمجموعه طوایف ایل بزرگ قشقایی قرارگرفته است، که با نگاهی تازه و با اتکا بر منابع معتبر و روش های مقبول در پژوهش های تاریخی توسط نویسنده گردآوری شده است.

     

    برچسب ها طایفه قراچه

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “کتاب تاریخ طایفه کهن قراچه ای منتشر شد”

    1. آرشاویر کشکولی گفت:

      طایفه قراچه صد سال قبل زیر مجموعه ایل بزرگ کشکولی بوده که بعدها مجزا و اولین کلانتر این طایفه جمعه سلطان ولدان و بعد از مدتی با کلانتری اولاد فضلعلی بیگ کشکولی اداره میشده

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *