×
×

مدیر عامل باشگاه شهدای قشقایی : با کم مهری مواجه شدیم

  • کد نوشته: 27813
  • احسان قرقانی
  • ۹ آبان
  • ۰
  • ست اندرکاران تیم فوتبال شهدای قشقایی شیراز با تیم جوان و بومی که تشکیل داده اند عزم خود را برای درخشش در رقابت های فوتبال دسته یک کشور جزم کرده اند. مدیرعامل، مربیان تیم و مدیررسانه ای این باشگاه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز فارس در گفت و گویی بر این باور هستند […]

    مدیر عامل باشگاه شهدای قشقایی : با کم مهری مواجه شدیم
  • ست اندرکاران تیم فوتبال شهدای قشقایی شیراز با تیم جوان و بومی که تشکیل داده اند عزم خود را برای درخشش در رقابت های فوتبال دسته یک کشور جزم کرده اند.

    مدیرعامل، مربیان تیم و مدیررسانه ای این باشگاه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز فارس در گفت و گویی بر این باور هستند که یک تیم به تنهایی نمی تواند موفق باشد مگر اینکه با حمایت های همه جانبه مسوولان استان همراه باشد.

    این تیم باوجود اینکه سابقه زیادی در فوتبال کشور ندارد اما یکی از پر طرفدارترین تیم های ایران است که از پشتیبانی ایل بزرگ قشقایی برخوردار است و با شکست تیم پرسپولیس تهران در جام حذفی در سال ۹۵ تاریخ ساز شدند و نام آنها در فوتبال کشور طنین انداز شد.

    تیم شهدای قشقایی کارش را در سال ۹۲ با حضور در مسابقات فوتبال شیراز آغاز کرد، سپس در زیر گروه لیگ دسته سه ، دسته دوم و خریدن امتیاز تیم برق جدید شیراز در دسته یک به صورت حرفه ای وارد فوتبال کشور شدند و بر اساس برنامه این باشگاه قرار است در سال ۱۴۰۰ به لیگ برتر کشور صعود کند.

    هر چند سازو کار مناسب برای حضور در لیگ برتر فراهم نشده و طبیعی است تیمی که می خواهد به لیگ برتر صعود کند باید از توان مالی بالایی برخور داشته تا بتواند با تیم هایی متمول دست پنجه نرم کند.

    استان فارس حدود هشت سال است از داشتن تیمی در لیگ برتر رنج می برد و هواداران پر شمار فوتبال در این استان برای داشتن یک تیم در لیگ برتر لحظه شماری می کنند و آرزو دارند هر چه زودتر زمینه حضور تیم های فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز فراهم شود .

    مدیر عامل باشگاه شهدای قشقایی : با کم مهری مواجه شدیم

    اما مدیر عامل باشگاه شهدای قشقایی شیراز با بیان اینکه با کم مهری مواجه شدیم ، افزود: اینکه نام شهدای قشقایی مزین بر این باشگاه شده یک فلسفه پشت ان بوده است که از بدو تاسیس به دنبال کارهای فرهنگی بوده ایم و در مناسبت های مختلف هم حضوری پر رنگ داشته ایم .

    روح الله نجف پور ادامه داد: طی هشت سال گذشته برای حدود ۳۵۰ نفردر رده های مختلف سنی کار افرینی کرده ایم و امار شهدای قشقایی که حدود سه هزار نفر بودند شناسایی از این رو نام تیم را مزین به شهدای قشقایی کردیم و با استفاده از ظرفیت های ایل بزرگ قشقایی ۲۵۰۰ بسته معیشتی در نقاط کم برخوردار و حاشیه شیراز توزیع شد و اینکه مورد کم مهری قرار گرفتیم نمی دانم ایراد از کجاست .

    وی افزود : هواداران ما در کشور به عنوان نمونه معرفی شدند و حوزه فرهنگی ما بسیار پر رنگ تر از ورزش است که رسانه ها کمتر به این موضوع پرداخته اند و تنها مسایل فنی تیم بازگو شده است .

    نجف پور با اشاره به اینکه عوامل متعددی برای حضور در لیگ برتر لازم است، اظهار داشت : بدون تعارف اگرمنابع مالی یک باشگاه تامین باشد حضور در لیگ بر تر اتفاق می افتد و اگر نگاهی طی چند سال گذشته به تیم هایی که لیگ برتر صعود کردند داشته باشیم می بینیم که قدرت اقتصادی تیم هایی نظیر مس کرمان، الومینیم اراک و شهرداری بوشهرو حمایت عوامل استانی در صعود آنها دخیل بوده است .

    وی همچنین به هواداران تیم اشاره کرد و گفت : ما روی این مسئله مهم برای حضور در لیگ برتر حساب ویژه ای باز کرده ایم که به دلیل وجود بیماری کرونا از وجود انها محروم هستیم و باید راهکاری ارایه شود تا این خلا را به نحوی پُر کنیم ضمن اینکه استفاده ازکادر فنی قوی و جوان نیز مد نظر ما بوده است و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا صعود به لیگ برتر اتفاق بیفتد.

    حدود ۵۰۰ میلیون تومان کمک های دولتی داشتیم

    نجف پور ادامه داد : یک سوء تفاهم پیش آمد برای همین از هیات فوتبال شیراز استعلام گرفتم و طی چهار سال گذشته در سال ۹۶ حدود ۱۰۵ میلیون تومان، سال ۹۷حدود ۱۷۸ میلیون تومان، سال ۹۸ حدود ۲۷۸ میلیون تومان و در سال ۹۹ هم به دلیل سوءتفاهمی که پیش امده حمایت نشده ایم و جمع دریافتی ما حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که این رقم پول یک بازیکن خوب هم نمی شود زیرا تیم مس کرمان یک و نیم میلیارد تومان پول به بازیکنان خود داده اند .

    وی گفت: در لیگ گذشته برای ۵۰ بازیکن، ۳۴ بازی و هزینه های سفر و با توجه به تورم حدود ۹ میلیارد تومان هزینه بر اورد و مقرر شد ۳۰ در صد کمک شود یعنی چیزی حدود سه میلیارد تومان که اگراین اتفاق افتاده بود نتیجه بهتری می گرفتیم و ما شفاف سازی کردیم که چقدر کمک دولتی داشته ایم.

    نجف پور افزود: برای فصل جدید لیگ هم کتبا ۳۵ مورد اشاره کردیم که ۱۲ میلیارد تومان براورد شد یک ماه قبل تقدیم حاجی زاده مدیر کل جدید ورزش و جوانان کردیم و مثل مرد گفت نداریم ونمی توانم وعده دروغ بدهم زیرا از نظر قانونی کمک به تیم های حرفه ای ممنوع است و ما می توانیم از شما حمایت های معنوی کنیم .

    وی تاکید کرد: این پرسش مطرح می شود که ممنوعیت کمک به تیم های حرفه ای فقط در استان فارس لحاظ می شود در حالی که در استان های دیگر همچون اصفهان ، آذربایجان شرقی و غربی ، خراسان و تهران اینگونه نیست برای همین هم از تیم ۷۰ ساله برق شیراز که نابود شد، دیگر خبری نیست.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *