×
×

پیام تبریک شکوفه اژدری نماینده مامایی در شورای عالی سازمان نظام پزشکی

  • کد نوشته: 29820
  • احسان قرقانی
  • ۱۵ اردیبهشت
  • ۰
  • حفظ هویت حرفه اى و استفاده از پست سازمانى ماما براى شاغلین شبکه هاى بهداشت اصلاح نظام پرداخت ماماهاى شاغل در زایشگاهها مودتوجه مسئولین ذیربط قرارگیرد.

    پیام تبریک شکوفه اژدری نماینده مامایی در شورای عالی سازمان نظام پزشکی
  • نماینده مامایی در شورای عالی سازمان نظام پزشکی در پیامی فرارسیدن ۱۵ اردیبهشت ماه (۵می) روز جهانی ماما را به جامعه مامایی کشور تبریک گفت.

    به گزارش قشقایی آنلاین، متن پیام تبریک شکوفه اژدری به شرح ذیل می باشد:

    ١۵ اردیبهشت، ۵ می روزجهانی ماما ،راخدمت همکاران ارجمن دجامعه ی مامایی کشور تبریک عرض میکنم و از اقدامات موثرایشان درارتقای سلامت زنان،مادران ونوزادان جامعه کمال تقدیر و تشکر را دارم.

    در شرایطی که شعار روز جهانی ماما ١٠٠ سال پیشرفت و تعالی نامگذاری شده است و روند رو به رشد جایگاه این رشته را در جهان شاهد میباشیم؛ انتظارداریم از پتانسیل های جامعه ی مامایی کشور درجهت بهبود وضعیت سلامت زنان و مادران این مرزوبوم بیش از پیش استفاده بهینه به عمل آید و با وجود تاکید سازمان جهانی بهداشت بر نقش و جایگاه اثرگذار این رشته در کشور ما نیز جایگاه واقعی رشته مامایی تبیین شود، روز جهانی ماما فرصت مناسبی ست تا نگاهی دوباره به نقش مامایی در نظام سلامت کشور انداخته شود.

    جامعه ی مامایی آمادگی خود را جهت همکاری در اجرای قانون جوانی جمعیت با ماموریت وزارت بهداشت اعلام مینماید و امیدواریم از رویکرد انتزاعی در اجرای این قانون اجتناب شده و برای تسریع دراجرا، شرایط ارایه ی خدمات سلامت باروری ،مشاوره های قبل ازازدواج ،حمایت از زوج نا بارور، مراقبت های دوران بارداری، حین زایمان، پس از زایمان و… در قالب نظام ارجاع مورد توجه قرار گیرد به خصوص درماده ۴۵ از قانون جوانی جمعیت تصریح شده است که شورایعالی بیمه مکلف است حداکثرظرف ۶ ماه پس از ابلاغ راهنمای بالینی استاندارد پوشش بیمه ای خدمات سلامت زنان، مادران باردار، نوزادان را برای ماماها در مراکز خصوصی و دولتی در قالب سطح بندی خدمات با لحاظ نمودن نظام ارجاع تدوین و ابلاغ نماید که متاسفانه همه ی این بندها مغفول مانده است.

    باتوجه به عملکردقابل توجه ماماهای شاغل دربرنامه پزشک خانواده پس ازگذشت ده سال ازاجرای برنامه ی مذکور،انتظارمیروددرکلیه ی تیم های سیاستگزاری ،تدوین واجرای نسخه جدید نظرات کارشناسی تمام گروههای ذینفع ازجمله مامایی موردتوجه قرارگیرد،ودرشرایط مناسبتری امکان دریافت خدمات باکیفیت مطلوب دراقصی نقاط کشوربرای بانوان توسط مامای خانواده صورت پذیرد.

    حفظ هویت حرفه اى و استفاده از پست سازمانى ماما براى شاغلین شبکه هاى بهداشت اصلاح نظام پرداخت ماماهاى شاغل در زایشگاهها مودتوجه مسئولین ذیربط قرارگیرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *