×
×

پروانه های تعلیمات عشایر عید را در ماوای شمع گرامی داشتند + تصاویر

  • کد نوشته: 3282
  • احسان قرقانی
  • ۱ فروردین
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین از شیراز، در این دیدار قدر شناسانه که با ابراز احساسات وارادت به همسر استاد ، «بی بی سکینه کیانی» همراه بود ، برخی از چهره های تعلیمات عشایر همچون دوران درس ،تحصیل وتدریس به بیان اندیشه و ابراز وجود پرداختند. استاد کاظمی گفت: باید تمام امور و کارهای خود را […]

    پروانه های تعلیمات عشایر عید را در ماوای شمع گرامی داشتند + تصاویر
  • به گزارش قشقایی آنلاین از شیراز، در این دیدار قدر شناسانه که با ابراز احساسات وارادت به همسر استاد ، «بی بی سکینه کیانی» همراه بود ، برخی از چهره های تعلیمات عشایر همچون دوران درس ،تحصیل وتدریس به بیان اندیشه و ابراز وجود پرداختند.
    استاد کاظمی گفت: باید تمام امور و کارهای خود را با شان و منزلت بهمن بیگی هماهنگ کنیم و همواره قدردان کسی باشیم که اگر نبود ، بی شک امروز زندگی ما شکل و شمایل دیگری داشت.
    فریدون محمدی که استاد سخن سرایی است گفت :بهمن بیگی خانواده بزرگی از ترک، لر، خمسه، بلوچ، ترکمن، شاهسوند و دیگر اقوام به نام تعلیمات عشایر با زبان مشترک ساخت و همه را همدل و همرنگ کرد.
    محمدی با نثر و نظم زیبایی حاضرین را مهمان اندیشه فرّار خود نمود که بسیار جذاب بود.
    دکتر محمدی متخصص چشم هم گفت : امیر کبیر با کمک متمکنین دارلفنون را ساخت اما بهمن بیگی با همراهی فقرا کاخ دانش بنیان نهاد لذا باید نسل به نسل به او رادت واحترام بورزیم و احساس خود را همواره غنی و پرنگ نگه داریم.
    اسدپور از دیگر دانش اموختگان تعلیمات عشایر هم گفت: یاد بزرگانی چون شهبازی ، رزمجویی و کریمی را که سرداران همراه بهمن بیگی در برپایی ببرق سفید علم و دانش بودند و به بیش از پانصد هزار نفر دانش و به قریب ده هزار نفر نحوه آموزش را یاد دادند ، گرامی میداریم .
    در این دیدار که با حافظ خوانی و لالایی سرایی بی نطیر خواهر استاد بهمن بیگی « مادر استاد فرود و فرهاد » همچنین شعر ترکی و فارسی خوانی زیبایی اصغر حسنی طیبی و شعر سرایی ، حسین قائمی و مرضیه بهمنی همراه بود، مهمانان سال جدید را به بیت استاد عزم و اراده بهمن بیگی بزرگ تبریک گفتند.

    خبر و عکس: محسن نامداری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *