×
×

گرامیداشت استاد محمد بهمن بیگی و معلمان پیشکسوت عشایر خوزستان در اهواز

  • کد نوشته: 3451
  • احسان قرقانی
  • ۸ فروردین
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین، این کنگره که در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ روز سه شنبه باحضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، مدیرکل آموزش و‌پرورش خوزستان، مدیرکل مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش کشور، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، مدیرکل آموزش و‌پرورش عشایرفارس، بانو سکینه کیانی همسرمرحوم استاد بهمن بیگی و پیشکسوتان عشایرخوزستان ، […]

    گرامیداشت استاد محمد بهمن بیگی و معلمان پیشکسوت عشایر خوزستان در اهواز
  • به گزارش قشقایی آنلاین، این کنگره که در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ روز سه شنبه باحضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، مدیرکل آموزش و‌پرورش خوزستان، مدیرکل مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش کشور، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، مدیرکل آموزش و‌پرورش عشایرفارس، بانو سکینه کیانی همسرمرحوم استاد بهمن بیگی و پیشکسوتان عشایرخوزستان ، لر ، عرب ، بختیاری ، قشقایی در سالن مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز درپارک ساحلی کارون برگزار شد.
    برنامه با صدای قاری خوزستان با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، با مجری گری دکترلطفی مجری توانمند شبکه خوزستان و بانو چراغی مدیرمدرسه ی گندم آموزش به سبک استادبهمن بیگی از مرودشت فارس هر یک با شعرهای زیبای در وصف استان خود، آغاز شد.
    دخترخردسال چراغی( مجری برنامه) با زبان شیرین حکایتی از گلستان سعدی خواند که همه را به تشویق برانگیخت.
    قنبری مدیرکل آموزش و پرورش عشایرخوزستان: با بیان اینکه نگاه مسئولان استانی معطوف به دغدغه های تعلیمات عشایر استان شده است، افزود: امروز شاهد آن هستیم که رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش عشایر استان تبدیل به دغدغه مسئولین استانی از جمله استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان استانی شده است که این امر نشان از اهمیت والای مردم رنج دیده عشایر و تاثیرگذاری آنها بر تاریخ کشور عزیزمان ایران است.
    مدیرکل آموزش و‌پرورش عشایرخوزستان ادامه داد: دانش آموزان عشایری سرمایه های اجتماعی کشورمان هستند و باید بهترین امکانات آموزشی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار آنها قرار گیرد تا شاهد رشدو شکوفایی استعداد این دانش آموزان در همه عرصه های علمی، هنری باشیم.
    قنبری در آخر با خاطره ی از استادبهمن بیگی یاد آن بزرگ‌ مرد را گرامی داشت.

    تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان :موضوع آموزش و پرورش برمبنای دانستن محتوای آموزش احضارداشت، اقوام عشایری در شکل گیری حکومت و مبارزه علیه استبداد تآثیر بسیار مثبتی داشته اند.

    یزادنپناه مدیرکل آموزش و پرورش عشایرکشور، مشکلات و پیشرفت های آموزش و پرورش گفت وخواستارحمایت بیشتر دست اندرکاران شد و عشق معلمان عشایر و عشق بهمن بیگی به عشایر از اراده ی محکم و خدمات فراموش نشدنی استادبهمن بیگی را یاد کرد.

    بانو سکینه کیانی یار وفادار استاد بهمن بیگی ، بر نقش آموزش زبان فارسی توسط بهمن بیگی و نزدیک کردن قومیت ها بویژه عشایرکشور را تآکید کرد و خاطره ی زیبا از همسربزرگوارش بیان داشت ، که تمام دوست داران مکتب علم و ادب به تشویق و احترام آن مردافسانه برخواستند.

    استاد امراله یوسفی مقاله ی پرمحتوا از استاد فرزانه خود بیان داشت که نقش بهمن بیگی در آموزش عشایر و مقایسه با بزرگان این حوزه بود.
    موسیقی هنرمندان بختیاری با پوشش زیبای خود وهنرنمایی دخترخردسال همه را به وجد داشت.
    اجرای موسیقی دختران مدارس عشایری لالی باپوششی زیبا و بااصالت بختیاری طراوت خاصی به این همایش بخشید.
    خاطرات زیبا و ماندگار پیشکسوت های عشایری مخصوصآ داستان شنیدنی گودرزی دره شوری از مدارس عشایری حال و هوای حاظرین را دگرگون کرد.
    در آخر اهدا لوح و کتاب استادبهمن بیگی به پیشکسوتان و مسئولین حاضر درهمایش و همراهان بانوکیانی( همسراستادبهمن بیگی) توسط این بزرگ‌بانو صورت گرفت که با عکس های یادگاری مسئولین و مقامات استانی و پیشکسوتان و دوستداران آن استاد فرزانه به پایان رسید.

    خبرنگار: درنا قشقایی نژاد

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید