×
×

تشکیل تیم قشقایی برای فصل پیش رو از هفته آینده استارت میخورد

  • کد نوشته: 4735
  • احسان قرقانی
  • ۱۳ خرداد
  • ۰
  • عرض سلام و ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه عزیز.باشگاه قشقایی شیراز برای فصل پیشرو و به صورت کلی برای آینده چه برنامه ای مدنظر دارد ؟ سلام و عرض ادب خدمت شما و همه ی هواداران عزیز باشگاه قشقایی، و خیر مقدم میگویم به شما برادر عزیزمون و تبریک میگویم […]

    تشکیل تیم قشقایی برای فصل پیش رو از هفته آینده استارت میخورد
  • عرض سلام و ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه عزیز.باشگاه قشقایی شیراز برای فصل پیشرو و به صورت کلی برای آینده چه برنامه ای مدنظر دارد ؟

    سلام و عرض ادب خدمت شما و همه ی هواداران عزیز باشگاه قشقایی،

    و خیر مقدم میگویم به شما برادر عزیزمون و تبریک میگویم مسئولیتتان در باشگاه قشقایی به عنوان مدیر رسانه ای،

    جا داره ماه مبارک رمضان را خدمت همه ی مسلمانان جهان و ایران اسلامی و همچنان مومنان روزه دار استان عزیزمون استان فارس و شهر شیراز تبریک بگویم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای این مردم عزیز داشته باشم.

    در خصوص سوال شما برنامه کلی باشگاه فرهنگی ورزشی قشقایی همانطور که بارها توضیح دادم ، ما یک برنامه مدوّن هشت ساله داریم که  بر مبنای آن برنامه مدون گام به گام جلو میرویم ..

    سال ۹۲ ابتدای حرکت ما بود که با تاسیس و راه اندازی باشگاه شروع شد و در پایان برنامه ۸ ساله باید در لیگ برتر فوتبال کشور باشیم.

    حضور گام به گام ما از لیگ شهرستان شیراز به لیگ استانی و بعد زیرگروه کشور و بعد به لیگ سه و حضور در لیگ دو تقریبا طبق برنامه بوده و حتی از برنامه جلوتر هستیم.

    خب امسال یک سال سرنوشت ساز هست برای ما بخاطر اینکه ما طبق برنامه ای که برای باشگاه پیش بینی میکردیم باید امسال سال قدرتمندی را پشت سر بگذاریم و اولین کار ما چارت سازمانی و هیئت مدیره جدید باشگاه هست که در چند روز آینده خدمت هواداران عزیز معرفی می شوند.

    سپس در بحث سازماندهی کانون هواداران و شهرهای مختلف قشقایی و معرفی مسئولین مختلف کانون هوادارن اقدام می کنیم.

    در ادامه با هیئت مدیره ی جدید بودجه ای را مصوب میکنیم برای سال جای و فضل جاری.
    برای صعود اگر قرار باشه تیم به لیگ دسته یک صعود کنه قطعا بودجه ای که باید در نظر بگیریم نباید کمتر از دو و حتی سه میلیار تومان باشد.اگر این بودجه تامین بشه که ما در صدد هستیم با برنامه هایی که داریم بودجه را تامین بکنیم ، من می توانم در ابتدای فصل به هوادارن قول بدم که یک تیم قدرتمند برای صعود ببندیم و اگر این بودجه تامین نشه و ما موفق نشیم این برنامه ای که داریم اجرایی کنیم باز هم سعی و تلاش میکنیم که تیمی را به صورت قدرتمند و شایسته روانه ی بازی ها بکنیم که عمدتا از جوانان آینده دار فوتبال ایران باشند.

    بنابراین همه چیز بستگی به تامین بودجه یکی دو ماه آینده دارد که باید ببینیم به چه شکل تامین خواهد شد.

    تیمی که بخواهد برای بقا در لیگ دوم  بجنگد کمترین بودجه که براش متصور هست مبلغی حدود یک میلیارد تومان هست. و اگر از این بودجه کمتر پیش بینی شده باشد برای باشگاه مطمئنا آن باشگاه کاندیدای سقوط به لیگ پایین تر است. بنابراین این ریسک را سعی می کنیم به حداقل برسانیم و تا آنجا که می توانیم سعی می کنیم راه هایی را به هواداران و علاقمندان معرفی می کنیم تا با یک کار و حمایت دسته جمعی شانس صعود به لیگ دسته یک را داشته باشد.

    این موضوعاتی را که من عرض کردم در رابطه با تیم بزرگسالان مردان بود .اما در رابطه تیم بانوان و بقیه رده های سنی تقریبا مثل سال گذشته سعی می کنیم تیم هایی را  راهی مسابقات کنیم تا بازیکنان مستعد شناسایی شوند.

    نتیجه در رده های پایه خیلی برای ما دارای الویت نیست ولی آنچه که برای ما مهمه شناسایی استعداد ها برای برنامه های آینده باشگاه و تیم بزرگسالان است. ما می توانیم از یازیکنان رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید استقاده کنیم برای پشتوانه سازی برای تیک بزرگسالان قشقایی.

    همچنین می خواهیم  امسال آکادمی فوتبال قشقایی را استارت بزنیم از طریق تاسیس مدارس فوتبال. ما چند سالی هست  مدرسه فوتبال قشقایی را راه اندازی کردیم اما به طور جدی میخواهیم از امسال می خواهیم ثبت نام را شروع کنیم. همین جا هر شهر قشقایی نشین هست که علاقمندان و دلسوزان واقعی قشقایی میخواهند در این حوزه فعالیت کنند تا دیر نشده ما حاضریم قرارداد ببندیم و تفاهم نامه همکاری مشترک بدهیم در بحث گسترش مدارس فوتبال قشقایی.

    در تیم بانوان هم به سبب اینکه پارسال نتایج خوبی گرفتیم ما به احتمال زیاد امسال با یه سری تغییرات از جمله سرپرست و مدیر بانوان و در اطراف و حواشی تیم بانوان را راه اندازی میکنیم منتهی با شرایط جدید. چون سال گذشته تیم بانوان به صورت مشارکتی با هیئت فوتبال و ادراه ورزش و جوان اداره کردیم. البته باید این موضوع را عرض کنم که هیئت فوتبال استان فارس و اداره ورزش و جوانان واقعا به ما خیلی کمک کردند و امسال هم از همکاریشان برای تیم بانوان استفاده خواهیم کرد.

    چندتا پیشنهاد داشتیم در ارتباط با راه اندازی تیم فوتسال و والیبال قشقایی که فعلا در دستور کار ما قرار ندارد اما عرض کردم بودجه  باشگاه هر زمان که به نقطه ای برسه که ما ببینیم که می توانیم گسترش بدیم حاضریم در این رشته ها هم کار بکنیم. اما اگر عزیزی باشه حاضر باشه سرمایه گذاری بکند و یا ما را در این راه سخت یاری بدهد درب باشگاه به روی این عزیزان باز هست و با آغوش باز از این عزیزان استقبال میکنیم.

    ۲. برخی حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر در خصوص تیم بانوان ، تیم های پایه و کمک های مردمی را در صورت صلاحدید برای افکار عمومی توضیح دهید؟

    در مورد سوال بحث خواشی چند روز اخیر، من شاید لازم باشه گریزی بزنم به چندسال اخیر، ما از روزی که باشگاه را تاسیس کردیم این باشگاه فراز و نشیب بسیار زیادی داشته و خواشی بسیار زیادی در اطراف باشگاه بوده . این موضوع در ذات فوتبال هست و فقط  تیم های بسیار بزرگ و پرهوادار در اطراف خود دارند. اگر دقت بکنید در شهر خود ما تیم های عزیزی هستند که سالیان سال دارند فعالیت می کنند و در شهرهای دیگر همین طور. ولی اگر در کل کشور بخواهیم مقایسه کنیم معمولا تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز این حواشی را دارند  و ما هم به طبع چون مدعی هستیم به لحاظ هوادار تیم ما تیم بسیار بزرگی هست از این حواشی در امان نیستیم و قطعا در آینده از این حواشی خواهیم داشت.

    در خصوص مدیر قبلی تیم بانوان که ایشان مدعی هست که سه چهار میلیون تومان از باشگاه طلب دارند و بخاطر این ادعاشون مطالبی بسیار زشت و زننده ای را در فضای مجازی علیه شخص بنده، مدیران باشگاه و خود قشقایی ها منتشر کردند که ما ابتدا تذکر دادیم و بعد از طریق قانون اقدام کردیم که نتایج آن در روزهای آینده به سمع و نظر هوادارن عزیز می رسد.

    تیم های پایه قشقایی که همانطور که عرض کردم عمدتا در مراحل آموزشی قراردارند یعنی که باشگاه ها طبق اساسنامه ای که دارند و طبق آیین نامه و قوانین فدراسیون فوتبال و حتی فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص تیم های رده سنی می توانند اقدام به ثبت نام و استفاده از کارآموزان فوتبال بکنند. ما این موضوع را به صورت کلی به یک فرد از عزیزان دلسوزمان هست که قشقایی هستن آقای طهماسبی سپردیم و  سال گذشته خوشبختانه با راه اندازی سه تیم فوتبال نشان دادند که شایستگی و لیاقت این امر خطیر را دارند. متاسفانه بر علیه ایشان مطالبی در فضای مجازی منتشر شد که دور از شان ایشان و باشگاه قشقایی بود. همانجور که عرض کردم این حواشی همیشه بود اما بعضی وقتا بعضی مطالب کاملا مغرضانه و هدفمند هست که من فکر میکنم مطالبی که بر علیه ایشان مطرح شد کاملا هدفمند بود که میخواستند چهره ی این عزیزمان را مخدوش کنند ولیکن ما با قدرت از ایشان حمایت می کنیم و به کارشان اعتقاد داریم.

    در خصوص کمک های مردمی به باشگاه قشقایی جاداره تشکر کنیم از عزیزانی که در این راه با ما همکاری داشتند من. اگر بخواهم دقیقا مبلغ حمایتی را بگویم دقیقا حضورذهن ندارم  ولی فکر کنم حدودا ۱۵۰ تا ۱۶۰ تومان که از طریق حمایت های مردمی ، اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال بود  در صورتی که هزینه ی سال گذشته تیم بالغ بر یک میلیارد تومان بود . جا داره از این عزیزان همین جا تشکر کنم. بعضی از این عزیزان که تعدادی جزو هیئت مدیره و تعدادی هم جزو سهامداران باشگاه بودند و عملا اگر کمکی هم کردن در چارچوب اساسنامه باشگاه جزو کمک های بلاعوض بوده که از این عزیزان تشکر می کنیم.

    یه سری از کمک ها هم به صورت هواداری انجام شد که فکر می کنم حداکثر زیر ده میلیون تومان بود از طرف مردم عادی بود . اینها به صورت خودجوش و بدون چشمداشت به ما کمک کردند.

    ۳_ آیا امکان این هست که امسال تیم قشقایی در لیگ یک به جای لیگ دو حضور پیدا کند ؟ اگر هست چه برنامه ای دارید؟

    واقعیت این هست که این امکان وجود دارد همانجور که عرض کردم همه چیز به مردم برمیگرده و بعضی چیزها دست ما هست. ما تا آنجا که بتوانیم اگر واقعا حمایتی از طرف نهاد، ارگان یا سازمان خاصی یا حتی کمک های مردمی ، اسپانسر یا شریک تجاری یا سهامدار باشگاه انجام بشود ، قطعا اگر ۵۰ درصد از این محل تامین بشه ۵۰ درصد از دیگر را می توانم از یک محل دیگر تامین کنم که به من قول دادند. و امتیازاتی برای خرید در لیگ یک وجود دارد که از آوردن نام این تیم ها صرفنظر میکنم. و اما اگر قرار باشه این اتفاق بیافته در همین یک ماه آینده مشخص خواهد شد.

    در خصوص لیگ دو و کادر فنی، چون نمی خواهیم زمان را از دست بدهیم در همین هفته سعی می کنیم مذاکراتمان را شروع کنیم که الویت ما جناب دکتر فروردین هست و ابتدا با ایشان برای فصل آینده مذاکرده میکنیم. که در کنار ایشان دوستانی که سال گذشته به ما کمک کردند با نظر آقای فروردین بعد از توافق به کادر فنی اضافه خواهند شد. ضمن اینکه منم در یکی دو هفته گذشته تماس های مکرری از چندین سرمربی و کادر فنی دیگه داشتم که فعلا جایز نمیدونم در این مورد صحبت کنم.

    اولین اقدام ما تعیین کادر فنی و سرمربی تیم هست وبعد از آن سرمربی برای انتخاب بازیکنان اختیار تام دارد که به طریق تست ، فراخوان یا جذب و خرید بازیکنان مدنظر اقدام کند.

    یه موضوع در خصوص بازیکنان سابق تیم قشقایی باید اشاره کنم. متاسفانه بعضی از بازیکنان بعد از اینکه بازی های ما تمام شد بلافاصله به تیم دسته سه رفتند، متاسفانه در لیگ سه هم نتوانستند نتیجه بگیرند در نهایت تیم هایشان به لیگ پایین تر سقوط کردند متاسفانه با تمام شایستگی که این بازیکنان داشتند نتوانستند به این تیم ها کمک کنند. این بازیکنان برای حضور در این تیم ها از  ما تسویه حساب گرفتند و به تیم دیگه رفتند. من آن مقطع زمانی موافقت و مخالفتم ملاک نبود . چون نظر خود بازیکنان جدا شدن و کمک به تیم های همشهری بود و از ما جدا شدند. بعضی از بازیکنان بودند که در طول فصل بسیار بسیار ما را اذیت کردند.  ما سکوت کردیم و به هواداران چیزی نگفتیم. و در طول فصل واقعا تیم ما جایگاهش این نبود شایستگی این رده را نداشت. تیم ما بسیار قدرتمند بودند همانطور که پرسپولیس را شکست داد همانطور که برق نوین که صعود کرد شکست داد. ولی بعضی از بازیکنان غرور کاذب داشتند و با برنامه های سرمربی های تیم همکاری نمی کردند. به طبع  در فصل پیش رو از این دسته بازیکنان استفاده نخواهیم کرد و حضور نخواهند داشت.

    ما حدودا نزدیک ۶۰ میلیون تومان بدهکاری در خصوص حق الزحمه بازیکنان و کادرفنی تیم و هزینه های دیگر داریم که این مبلغ را به محض اینکه تامین شود پرداخت خواهیم کرد. ضمن اینکه امکان دارد بعضی ها متصور شوند که باید به عنوان بازیکن کامل شش دانگ حقوقشون را دریافت کنند. اما معتقدم طبق قراردادی که داریم همانند پاداش پیروزی ها، جریمه هایی برای شکست ها و تساوی های خانگی در نظر گرفته بشود و رتبه ی بسیار تاسف برانگیز و پایین تیم، که ما هم از این حق قانونی خودمان استفاده کنیم.

    من فکر می کنیم در بین تمام تیم های استان عزیزمون فارس و بسیاری از تیم های کشور در این لیگ یا حتی لیگ بالاتر ، کمترین میزان بدهی را شاید تیم قشقایی دارد. ۶۰ میلیون بدهی برای باشگاهی در این سطح مبلغ پایینی هست و رقمی محسوب نمی شود. ما هم همانند دیگر باشگاه ها مشکلات مالی داریم اما عرض کردم در یکی دو ماه آینده مشکلات را برطرف کنیم تا حضور پرقدرتی برای فصل آینده داشته باشیم.

    ۳.در خصوص سامانه هواداری و راههای ایجاد درآمد باشگاه توضیح بفرمایید؟

    در خصوص سامانه ی هواداری و راهکارهای درآمدزایی اجازه بفرمایید ما بعد از تشکیل هیئت مدیره خدمت شما و هوادارن عزیز به صورت کامل توضیح خواهیم داد

    ۴. در پایان اگر توصیه ای به هوادارن تیم قشقایی دارید بیان کنید؟

    توصیه من به هوادارن عزیزم این هست که ما در پیام تبریک عید ۹۶ عرض کردم که قصد داریم کاملا باشگاه را مردمی کنیم که از مالکیت خصوصی به مالکیت عمومی دربیاریم و دوست داریم هوادارن این تیم مالک این تیم شوند یعنی ما دوست داریم هوادارن بیایند و پشتوانه ی این تیم شوند ولو با سرمایه اندک خرید سهم صد هزارتومانی. ولو با کمترین سرمایه ای که یک هوادار می تواند داشته باشد. باور بفرمایید اگر این اتفاق بیافتد ما الگوی بسیار بسیار قوی باشگاهی مثل بارسلونا را برای خودمون پیش رو داریم. ما اگر این کار را بکنیم و هوادارن سهام داران این باشگاه بشوند در آینده تبدیل خواهیم شد به یک باشگاه قدرتمند با یک میلیون سهام دار، این یک شعار نیست یک حقیقت است که باید به آن ایمان داشته باشیم تا بتوانیم حرکت کنیم. باور بفرمایید شرایط این باشگاه در روزها ، ماه ها  و سال های آینده به درآمدزایی خوبی خواهد رسید. بنابراین خرید سهام تنها هزینه محسوب نمیشه . یک سرمایه گذاری هست که من دوست دارم هوادارن عزیز ما به این موضوع بیشتر توجه کنند و همکاری بیشتر کنند. تا اینکه ما مجبور نشویم افرادی را به عنوان سرمایه گذار بیاوریم که منافع شخصی و تجاری برای خودشون متصور باشند.
    در انتها من باز از شما تشکر میکنم از کادر فنی ، بازیکنان، هیئت مدیره سابق، اداره ورزش جوانان ، هیئت فوتبال فارس و شیراز و … که با ما همکاری داشتند تشکر میکنم . امیدواریم امسال با برنامه بهتر کاری کنیم که شایسته ی آن هستیم ، کاری کنیم در حد نام بزرگ یک باشگاه پرطرفدار مثل قشقایی در مسابقات حاضر بشویم و قلب همه  مردم علی الخصوص هوادارن باشگاه قشقایی را شاد کنیم.

    منبع: سایت رسمی باشگاه قشقایی شیراز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *