×
×

نمایشگاه آثار زهره ریحانی با نام «من رنگ بوده ام همه…» در شیراز

  • کد نوشته: 4960
  • احسان قرقانی
  • ۱۳ تیر
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در این نمایشگاه که حاوی ۱۸ اثر است هنرمند دست به تلفیق دو گونه هنری زده است که هریک در زمره هنرهای کاربردی قرار دارند. در متن بیانیه نمایشگاه «من رنگ بوده ام همه…» […]

    نمایشگاه آثار زهره ریحانی با نام «من رنگ بوده ام همه…» در شیراز
  • به گزارش قشقایی آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در این نمایشگاه که حاوی ۱۸ اثر است هنرمند دست به تلفیق دو گونه هنری زده است که هریک در زمره هنرهای کاربردی قرار دارند.

    در متن بیانیه نمایشگاه «من رنگ بوده ام همه» عنوان شده: «آبستره سازی طبیعت پیرامون ازعینیت صرف توسط آدمی، گامی است در جهت خلق قطعاتی از جهان شخصی و نسخه های کوچکی از واقعیت. همین به تماشا ایستادن بی پروای طبیعت، شیوه ای بیانی برای آفرینش فردی پدید می آورد که همسو با رویای شخصی می تواند تجلی یابد. نمود این نگرش،  با پیوند هنر عکاسی و نقاشی، در مجموعه ی “من رنگ بوده ام همه…” به تصویر کشیده شده است».

    این در حالیست که ریحانی پیرامون این نمایشگاه گفت: دوربین نوعی بینش اتوماتیک است که چیزهارا ثبت می کند؛ اما به موجود خلاقی نیاز دارد تا آن را به هنر بدل سازد. پس هنگام عکاسی از طبیعت آنچه که پیش روی دوربین است از آن من نیست و این از آن خود سازی دقیقا از برخورد من بعد از چاپ عکس ها روی صفحه های پلیت آلومینیمی به وجود آمده است.

    این بانوی هنرمند که اصالتا قشقایی و زاده شیراز است افزود: در این راه من از نقاشی، قلم مو و مرکب چاپ برای شخصی سازی استفاده کرده ام.

    وی که دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر تهران است ادامه داد: رنگ آمیزی کارها به صورت شخصی است؛ بدین گونه که برای هر فردی ممکن است به گونه ای متفاوت اجرا گردد. آثار نهایی در یک نسخه هستند و با هر بار رنگ کردن فضاهای منحصربه فردی متجلی می شود و این همه را رنگ می سازد.

    ریحانی درباره کارنامه هنری خود اعلام کرد: تدریس عکاسی در دانشگاه، مدیر اجرایی پروژه های تحقیقاتی و عملی عکاسی، مشاوره هنری و کسب و کار آنلاین و تبلیغات مجازی بخشی از فعالیت هایی است که انجام داده ام.

    اوکه سال ۹۴ اقدام به برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس با موضوع قشقایی در گالری جم شیراز هم کرده افزود: سابقه برگزاری چندین نمایشگاه گروهی عکس در خانه هنرمندان ایران، حوزه هنری تهران، دانشگاه هنر تهران و هم دارم.

    نمایشگاه تلفیق عکس و چاپ پلیت افست توسط زهره ریحانی در گالری پیرسوک شیراز، خیابان زند، کوچه ۳۸ زند، پلاک ۱۳، پانزدهم تیرماه جاری آغاز به کار می کند.

    گفتنی است: افتتاحیه نمایشگاه «من رنگ بوده ام همه» روز پنج شنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ خواهد بود  و بازدید از آن که تا ۲۱ تیرماه جاری ادامه دارد، ۹ صبح تا ۱۱ شب می باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید