×
×

چرا صعود قشقایی به لیگ یک مهم است؟

  • کد نوشته: 5116
  • احسان قرقانی
  • ۸ مرداد
  • ۰
  • شاید به دلیل سطح رقابت های لیگ دسته دو، این موضوع در حد رسیدن اتفاقات دو تیم فجر و برق جدید در لیگ دسته اول، اهمیت و بازتاب خبری و مردمی نداشته باشد اما آنهایی که از نزدیک فوتبال و وضعیت این تیم پرطرفدار را پیگیری می کنند به خوبی میدانند اهمیت این اتفاق بزرگ […]

    چرا صعود قشقایی به لیگ یک مهم است؟
  • شاید به دلیل سطح رقابت های لیگ دسته دو، این موضوع در حد رسیدن اتفاقات دو تیم فجر و برق جدید در لیگ دسته اول، اهمیت و بازتاب خبری و مردمی نداشته باشد اما آنهایی که از نزدیک فوتبال و وضعیت این تیم پرطرفدار را پیگیری می کنند به خوبی میدانند اهمیت این اتفاق بزرگ حتی کمتر از صعود به لیگ برتر نبوده است..

    این اتفاق مبارک از چندین حیث دارای اهمیت و ویژگی های منحصر به فرد است که قطعا برکات این صعود در سالهای آینده بیشتر در فوتبال فارس و باشگاه قشقایی نمود خود را نشان خواهد داد اول اینکه تیم قشقایی از لیگ دسته سوم و مرحله زیر گروهی آن سرانجام عبور کرد و حالا رقابت های استانداردتری و به شکل لیگ را تجربه میکند تیم قشقایی در دو فصل اخیر در رقابت های لیگ سه کشوری موفق شد به لیگ دسته دوم صعود نماید، لیگ دسته سوم که اصولا شکل لیگ نداشت و این بازی ها به صورت تکبازی برگزار می شد که یک تیم به قید قرعه در یک هفته میهمان تیمی بود و هفته بعد از تیمی دیگر میزبانی میکرد که این سبک بازی ها کار را برای تیمهای زیر گروه لیگ سه به شدت مشکل میکرد .

    قشقایی در لیگ سه هم توانست با تیم هایی از دور افتاده ترین مناطق ایران و گاه با تیم شهرهای لب مرز که اصلا امکانات میزبانی و ورزشگاهی مناسبی نداشتند اصولا اجازه نمیداد ظرفیت های این تیم به خوبی شکوفا شود صعودی مقتدرانه در همان سال داشته باشد. با رسیدن این تیم به لیگ دو درفصل گذشته و شگفتی ساز شدن در دیدار با تیم پرسپولیس، پتانسیل های خود، به مراتب راحتتر نشان داد و در طول بازیهای دور اصلی لیگ دو، تیم قشقایی روند حرکتی بهتری داشت و در نهایت توانست در لیگ دو باقی بماند در بسیاری از مسابقات فصل گذشته نشان داد که توانایی ارائه بازیهای استانداردتری دارد.

    بازیکنان شایسته تیم قشقایی در این فصل با حضور خود و استفاده از مربی کار کشته فوتبال کشور اصغر اکبری ظرفیت و زمین های را برای تمام جوانان فوتبالیست استان فراهم کردند که حالا در لیگ معتبر دسته دوم که بیشتر از سوی رسانه ها و فدراسیون زیر نظر قرار دارد خود را نشان دهند و این سبب میشود که توانایی های یک نسل از فوتبال فارس بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و فوتبالیست های بیشتری از شیراز توسط این تیم معرفی گردند.

    بسیاری از بازیکنان تیمهای مختلف شیرازی بعد از گذر از سن امیدیا به واسطه مصدومیت در زمین های غیراستاندارد یا شرایط عجیب و غریب زیر گروه لیگ سه به نوعی فوتبال خود را خیلی زود تمام شده میدیدند اما حالا با حضور این تیم در لیگ دو قطعا، اتمسفر و فضای تیم تغییر خواهد کرد و وظیفه اصلی خود در پشتوانه سازی برای تیم های شهرمان را بیشتر و بهتر انجام خواهد داد. همچنین این حرکت زیبا از سوی کادر فنی میتواند ایجاد انگیزهای باشد برای جوانان شهرمان که باور کند بایک خواست همگانی و تیم شدن به معنای واقعی کلمه میتواند طلسم صعود خود به لیگ یک را بشکند، این تمرینی هست برای مجموعه

    باشگاه قشقایی که صعود به لیگ برتر را برای آیند مرور کند. داستان برای تیم قشقایی دراین فصل رقابت ها به طور کلی تغییر میکند. این تیم با حضور دوباره در لیگ دو، دیگر یک تیم که صرفا وجود خارجی داشته باشد و تنها بخشی از فوتبالیست های شهر و مربیان را به خود مشغول نگه دارد نیست. این تیم حالا شخصیتی در حد لیگ دو ایران دارد و حالا توجه و مراقبت بیشتری می طلبد. همه این اتفاقات سبب میشود که تیم قشقایی را یک اتفاق بسیار بزرگ ارزیابی کنیم که برکات آن میتواند خیلی زود فوتبال فارس و قشقایی را در بربگیرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *