×
×

حضور جمعی از جوانان قشقایی در منزل بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران

  • کد نوشته: 6205
  • احسان قرقانی
  • ۱۱ اردیبهشت
  • ۰
  • همزمان با هفته جوان و آستانه گرامیداشت مقام معلم تعدادی از نخبگان جوان و فعالین اقوام و عشایر فارس از ایلات قشقایی با حضور در منزل مرحوم استاد محمد بهمن بیگی، بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران با همسر وی، دیدار و گفتگو کردند. همزمان با هفته جوان و آستانه گرامیداشت مقام معلم تعدادی از نخبگان جوان […]

    حضور  جمعی از جوانان قشقایی در منزل بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران
  • همزمان با هفته جوان و آستانه گرامیداشت مقام معلم تعدادی از نخبگان جوان و فعالین اقوام و عشایر فارس از ایلات قشقایی با حضور در منزل مرحوم استاد محمد بهمن بیگی، بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران با همسر وی، دیدار و گفتگو کردند.

    همزمان با هفته جوان و آستانه گرامیداشت مقام معلم تعدادی از نخبگان جوان و فعالین اقوام و عشایر فارس از ایلات قشقایی، لر، خمسه، کوهمره و شاهسون با حضور در منزل مرحوم استاد محمد بهمن بیگی بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران با سکینه کیانی همسر و یاور بهمن بیگی دیدار و گفتگو کردند.

    در این حرکت اعضای شورای مرکزی جمعیت جوانان عشایر فارس و کانون فرهنگی هنری «استاد محمد بهمن بیگی» و تعدادی از فعالین فرهنگی و نخبگان جوان عشایر فارس که در میادین بین المللی افتخار آفرینی کرده اند حضور داشتند.

    در ابتدای این دیدار صمیمانه مهران نامداری به نمایندگی از جوانان عشایر فارس با اشاره به پیشینه و فعالیت های این ۲ سازمان مردم نهاد، اظهارداشت: جای افتخار است که در سایه سار مکتبی که استاد فقید محمد بهمن بیگی بنا نهاد نتیجه آن این جوانان شایسته اقوام هست که در عرصه مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری و ورزشی در میادین بزرگ عناوین شایسته ای کسب کرده‌ اند.

    در ادامه امین عباسی از فعالین جوان قشقایی ضمن تشریح خدمات مرحوم بهمن بیگی اضافه کرد: امروز پس از یک قرن شروع فعالیت بهمن بیگی نهادهای بین المللی در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و… راه استاد بهمن بیگی را بعنوان سبک در پیش گرفته اند و خدمات عمومی را به میان مردم و اجتماع کشانده اند که این نشان از نگرش وسیع و آینده نگر ایشان داشته است.

    پریسا کاظمی، فعال فرهنگی قشقایی گفت: وظیفه خود میدانیم که به پاس همراهی و زحماتی که در رکاب مرحوم داشته اید از شما تشکر و قدردانی کنیم.

    بر اساس این گزارش در ادامه، سکینه کیانی، همسر زنده یاد بهمن بیگی با ابراز خرسندی از حضور و ملاقات جوانان عشایر خاطراتی از خدمات بهمن بیگی را بیان و اضافه کرد: بسیار خوشحالم نهالی که استاد بهمن بیگی کاشت اکنون به ثمر نشسته و نتیجه آن شما جوانان لایق عشایر هستید که با کسب علم و دانش باعث افتخار جامعه هستید.

    در ادامه این محفل صمیمانه جوانان حاضر در جمع به معرفی خود پرداخته و نظرات خود را بیان داشتند و در انتها قاب نقش برجسته تصویر استاد بهمن بیگی اثر هومان عباسی شیبانی هنرمند قشقایی به رسم یادبود به خانم کیانی تقدیم شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *