×
×

چاره اندیشی برای حضور بهتر فرش فارس در بازارهای ملی و بین المللی

  • کد نوشته: 6294
  • احسان قرقانی
  • ۲۳ اردیبهشت
  • ۰
  • در جلسه ای که در حاشیه بازدید از کارگاه تولید فرش دستباف یزدی محله سعدی بر آفتاب با حضورخانم دکتر دودمان ( رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز) خانم قریشی (رییس کمیسیون زنان کانون کارافرینان فارس) و خانم دکتر خضرایی (نماینده اتحادیه سراسری تعاونی های شهری و روستایی فرش ایران در فارس) به همراه مشاورین […]

    چاره اندیشی برای حضور بهتر فرش فارس در بازارهای ملی و بین المللی
  • در جلسه ای که در حاشیه بازدید از کارگاه تولید فرش دستباف یزدی محله سعدی بر آفتاب با حضورخانم دکتر دودمان ( رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز) خانم قریشی (رییس کمیسیون زنان کانون کارافرینان فارس) و خانم دکتر خضرایی (نماینده اتحادیه سراسری تعاونی های شهری و روستایی فرش ایران در فارس) به همراه مشاورین محلی و ملی اشتغال خرد برگزار شد، در مورد حضور فرش فارس در بازارهای ملی و بین المللی به بحث و گفتگو پرداختند و برای چاره کار بر روی کاهش قیمت تمام شده تولیدات و تداوم همیشگی آن تاکید کردند.

    در این جلسه دکتر سونیا خضرایی خاطرنشان کردند:آنچه در نقد فرش فارس باید گفت در فاز سوم خود بایستی به کیفیت مواد اولیه و قیمت تمام شده تولید این کارگاه به عنوان یک نمونه موفق از تعاونی گل افزا با مدیریت جناب کارگران اشاره نمود.

    وی افزودند امید است بتوانیم در فرش های قشقایی شاهد تولید نوین و با کیفیت با ایجاد کارگاه های متمرکز و غیر متمرکز هدفمند باشیم و این مهم نیازمند مطالعه بازار به همراه برند مشخص و با هدف کاهش قیمت تمام شده در رقابت با نمونه های استان های دیگر و حتی خارج از کشور باشیم. لازم به ذکر است بدون ایجاد زنجیره هدفمند تولید تا فروش در یک کار گروهی این امر به سادگی میسر نخواهد بود. این کارگاه در محله ای با خانه هایی با متراژ کم نمونه ای برای اشتغال مطمین زنان است . پای گفت و گوی امروز زنان ما را برآن داشت تا با تعامل نزدیک بین مردم به نمایندگی از واحد های واسطه مردم نهاد امکانات و دلگرمی های مداوم ایجاد نماییم و در درک هویت واقعی این هنرمندان تلاش بیشتر نماییم. پراکندگی و عدم انسجام تولید در فارس بایستی با کمک مشاورین به سمت مطلوب هدایت شود.
    خضرایی در ادامه افزودند، چه بسا در بحران اقتصادی قطع کیفیت تولید و حتی تولید هدفمند در دراز مدت آسیب بیشتری به این هنر وارد خواهد نمود چرا که دوران بازگشت سرمایه آن در قیاس با صنایع دیگر متفاوت می باشد . امیدواریم مساعدت های اشتغال در حوزه سپاه که نماینده آن جناب آقای دکتر اکبرپور امروز در جمع ما حاضر می باشند بتواند به سمت پایداری تولید در روستاهای استان نیز منجر و ما کماکان به عنوان نمایندگان بخش تعاون فرش و صنایع دستباف بتوانیم نقش همراه را ایفا نماییم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید