×
×

برگزاری دهمین جشنواره عشایری قره آغاج در گرو حمایت مسئولین/ ساخت فیلم مستند نخبگان جوان عشایر کلید خورد.

  • کد نوشته: 6314
  • احسان قرقانی
  • ۱ خرداد
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین در این جلسه سی تن از فعالین فرهنگی، اجتماعی، تعدادی از نخبگان جوان، شورای مرکزی و اعضای فعال این دو تشکل مردمی حضور داشتند. مهران نامداری در این نشست از کلید خوردن مستند نخبگان جوان خبر داد و اضافه داشت: در این فیلم زندگی و افتخارات جوانان موفق عشایر که در […]

    برگزاری دهمین جشنواره عشایری قره آغاج در گرو حمایت مسئولین/ ساخت فیلم مستند نخبگان جوان عشایر کلید خورد.
  • به گزارش قشقایی آنلاین در این جلسه سی تن از فعالین فرهنگی، اجتماعی، تعدادی از نخبگان جوان، شورای مرکزی و اعضای فعال این دو تشکل مردمی حضور داشتند.

    مهران نامداری در این نشست از کلید خوردن مستند نخبگان جوان خبر داد و اضافه داشت: در این فیلم زندگی و افتخارات جوانان موفق عشایر که در زمینه های مختلف علمی، ورزشی، هنری، فرهنگی، اقتصادی و… در عرصه بین المللی موفق بوده اند به تصویر کشیده خواهد شد.

    وی همچنین خبر از برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری در آینده نزدیک داد و از علاقه مندان برای شرکت در این دوره که با حضور اساتید برجسته خواهد بود دعوت بعمل آورد.

    در این جلسه مهران نامداری دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس ضمن خوش آمد گویی به حضار به تشریح فعالیتهای این دو موسسه در سالهای گذشته پرداخت.
    در ادامه مهمترین اولویت های سال ۹۷ را گسترش کمی و کیفی فعالیتها در ابعاد گوناگون، ایجاد ساختار و تشکیلات درون سازمانی قوی و تقسیم کارها با استفاده از افراد توانمند، گسترش برنامه ها در بین همه اقوام بویژه ایلات غیر قشقایی، تلاش بیشتر برای معرفی جوانان نخبه و موفق عشایر به جامعه با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و کوشش مضاعف بر حل مشکلات پیشروی نخبگان برشمرد.

    نامداری سپس اهم برنامه های آینده این دو سازمان را برگزاری شایسته و باشکوه دهمین دوره جشنواره عشایری قره آغاج، برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی ویژه علاقه مندان عشایر، برگزاری جلسات مشترک با مسئولین مرتبط استانی، ساخت فیلم کوتاه با محوریت نخبگان جوان عشایر برشمرد.

    مسئول کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن در ادامه با اشاره به دشواری های برگزاری شایسته جشنواره عشایری قره آغاج گفت: جمعیت کثیری از فارس را اقوام تشکیل میدهند و در بین این قشر جوانان بسیاری هستند که با تکیه بر هوش ذاتی و پشتکار قوی در میادین بزرگ بین المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کرده اند اما کمتر مورد توجه بوده و مهجور مانده اند، مهمترین هدف جشنواره قره آغاج شناسایی، معرفی و تجلیل از این جوانان است که با دست خالی کارهای فوق العاده ای انجام داده اند می باشد. از آنجا که برگزاری برنامه ای با کیفیت مطلوب که درخور این جوانان لایق باشد هزینه های زیادی دارد برگزاری باشکوه دهمین دوره این جشنواره متفاوت در گرو حمایت و همکاری دستگاههای مرتبط استان است.

    نامداری از استانداری، شهرداری و شورای شهر، ادارات کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی طلب مساعدت نمود و از فعالین اقتصادی و کار آفرینان هم برای مشارکت متقابل در این جشن دعوت به همکاری نمود.

    در ادامه جلسه جوانان حاضر در خصوص جشنواره قره آغاج دیدگاههای خود را ارائه کردند برخی از این نظرات عبارتند از؛
    سجاد اکبرپور مخترع،نخبه جوان قشقایی و جوان برتر فارس در بخش علمی: مسئولین باید از ظرفیت عظیم نخبگان جوانی که در این جشنواره شناسایی میشوند استفاده کنند و درحد شعار نباشد و عملا از آنان حمایت کنند.
    انتظار ما این است که حداقل بستر فعالیت نخبگان فراهم باشد.

    امین عباسی فعال سیاسی اجتماعی قشقایی: قره آغاج برنامه خوبی است و مانند سال گذشته به کمک همین جوانان جشنواره قره آغاج را برگزار کنیم و از یک سازمان مردم نهاد در همین انتظار میرود که جوانان موفق را شناسایی و معرفی و تجلیل کند، این کم کاری دستگاه ها و مسئولین است که از این جوانان بهره برداری مناسب نمیشود.

    دکتر محسن جبارزاده از کوهمره و استاد دانشگاه: باید از قوم گرایی صرف پرهیز کنیم جشنواره قره آغاج بستر خوبی است تا جوانان اقوام ظرفیت و توانمندی خود را به رخ جامعه بکشند و اثبات کنند حرفهای بسیاری برای گفتن دارند. این مراسم باید به صورت منطقه ای و فراتر فارس برگزار شود.

    مریم دادوند از جوانان فعال ایل باصری خمسه: باید با هدف گذاری هوشمندانه عمل کنیم و هزینه های مراسم هم بین افراد تقسیم بندی شود.

    سید عبدالعظیم آناهید از فعالین اقتصادی لر: پیشنهاد میکنم برای این جشنواره از حمایت و همکاری بزرگان اقوام استفاده کنیم و در هزینه ها هم از حمایت مالی صاحبان شرکتها و صنایع میتوانیم استفاده ببریم.

    مجید کرمی فعال اجتماعی: بهتر است برای دهمین دوره این جشنواره جذابیتهای متنوع ایجاد کنیم همچنین میتوانیم از حضور چهره های معروف ملی استفاده کنیم و برای قسمت های مختلف مراسم کار گروه های مرتبط را زودتر فعال کنیم.

    اسماعیل میرزایی از نخبگان موفق قوم کوهمره: برای تامین مالی جشنواره میتوانیم در کنار سالن جشن، غرفه هایی ایجاد کنیم تا افراد و شرکتها با معرفی کالا و خدمات خود به مراسم نیز کمک مالی شود.

    ساسان حیدرپور از فعالین رسانه ای، تهیه کننده و کارگردان: قره آغاج با محتوای خوبی که دارد میتواند در سطح ملی برگزار شود و بخش مسابقه هم بهتر است ایده هایی با موضوع شعار سال به محتوای جشنواره اضافه شود.

    پریسا کاظمی فعال فرهنگی و هنری قشقایی: طی چند سال گذشته به کمک جشنواره قره آغاج بسیاری جوانان گمنام که کارهای خارق العاده زیادی انجام داده بودند شناسایی و معرفی شده اند.
    انصافا قره آغاج برنامه ای متفاوت از همه جشنواره هاست.
    ما به این جوانان افتخار میکنیم و در برنامه های مختلف رسانه ملی و مراسمات گوناگون از آنها استفاده کرده و خواهیم کرد.

    میترا شاهسونی از فعالین شاهسون و مجری جشنواره های این ایل: برگزاری شایسته جشنواره های عشایری سختی ها و هزینه های زیادی دارد باید فعالین اقتصادی که توان مالی دارند از این مراسم حمایت کنند و در مقابل هم در مراسم برایشان فضای تبلیغات باشد.

    عدنان کریمیان فعال رسانه ای و نماینده شبکه های خبر، ورزش و ایران کالا و… در فارس: ما با ظرفیتی که داریم شرکتهایی که برای قره آغاج اسپانسر شوند را به صورت رایگان در مقابل کمک مالی آنها در شبکه های ملی معرفی و برایشان تبلیغ خواهیم کرد.

    زرنوش اژدهاکش: پیشنهاد میکنم مراسم امسال را در فضایی باز و متفاوت برگزار کنیم.

    هادی خالق زاده از کوهمره: میتوانیم برای جذابیت بیشتر از گروههای موسیقی سنتی استفاده کنیم و افراد شرکت کننده ورودی دریافت کنیم تا بخشی از هزینه ها هم تامین شود.

    همچنین سایر جوانان از جمله مریم حیدری، مسعود فرامرزی، میثاق قرقانی، عماد محمدی، موسی نجفی، سونا سلیمانی، کامبیز رحیمی، هانیه نصیری، قطعی، آگین و ایمانی نیز نظرات خود را ابراز داشتند.

    در پایان با تصمیم اعضا فراخوان بخش مسابقه جشنواره قره آغاج تمدید و مقرر شد هیات داوران و کمیته اجرایی جلسات جداگانه ای برگزار نمایند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *