×
×

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با استاد فرود گرگین پور

  • کد نوشته: 6557
  • احسان قرقانی
  • ۲۵ شهریور
  • ۰
  • سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با حضور در منزل استاد فرود گرگین پور با این هنرمند دیدار و برای او آرزوی سلامتی کرد . مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این دیدار از این هنرمند به عنوان یکی از افتخارات موسیقی ایران یاد کرد و افزود: استاد گرگین پور عمر خود را در جهت اعتلاء موسیقی […]

    دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با استاد فرود گرگین پور
  • سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با حضور در منزل استاد فرود گرگین پور با این هنرمند دیدار و برای او آرزوی سلامتی کرد .
    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این دیدار از این هنرمند به عنوان یکی از افتخارات موسیقی ایران یاد کرد و افزود: استاد گرگین پور عمر خود را در جهت اعتلاء موسیقی خصوصاً ترویج موسیقی قشقایی سپری کرده است. موسیقی ایران مدیون هنرمندانی چون استاد گرگین پور است.
    ایشان افزود: رویکرد صندوق اعتباری هنر تکریم پیشکسوتان و پرچمداران عرصه فرهنگ و هنر است. حمایت از هنرمندان عرصه موسیقی بومی در سفرهای حمایتی از اهم فعالیت های صندوق می باشد. امیدواریم با حمایت مادی و معنوی گامی هرچند کوچک در جهت رفاه حال هنرمندان کشور برداریم.
    در این دیدار استاد گرگین پور و خانواده ایشان به بیان خاطراتی از چند دهه حضور خود در عرصه موسیقی پرداختند.
    فرود گرگین‌پور فرزند بزرگ حبیب خان گرگین پور متولد ۱۳۲۴ در ایل قشقایی است. او از دوران کودکی موسیقی را آغاز کرد.
    در سال ۱۳۴۲ از کلاس‌های نورعلی برومند، حبیب‌الله بدیعی، علی تجویدی و علی‌اصغر بهاری بهره برد. سال ۱۳۵۴ تحصیلات موسیقی در دانشگاه تهران را به پایان رساند بدیعی درباره او گفته ، گرگین پور تنها شاگرد من است که به او حسادت میکنم.
    وی در مسابقات سراسری موسیقی کشور که قبل از انقلاب هر ساله برگزار می شد در سال ۱۳۵۶به مقام نخست نوازندگی ویلن در کشور دست یافت و بعدها در سال ۱۳۷۲ در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر نیز مقام نخست نوازندگی کمانچه کشور را از آن خود ساخت .
    از آثار ایشان می‌توان به اثر جاودانه ۱۳۵۴ با همکاری محمد حسین کیانی، کاست شماره ۱ ترکمن صحرا سال ۱۳۵۸، هجران، کوراغلو،;مجموعه آلبوم ۶ کاسته موسیقی قشقایی منتشر شده توسط انجمن موسیقی ایران و تعداد بی‌شماری از نواخته‌های خصوصی وی که در دسترس علاقه مندان قرار دارد، اشاره کرد. همسر او افسانه جهانگیری از خواننده های مشهور قشقایی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید