×
×

برای تیم محبوب قشقایی به بهانه روزهای پر تلاطمش

  • کد نوشته: 6996
  • احسان قرقانی
  • ۳ آبان
  • ۰
  • ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست… روشنا جهانگیرفام | ما قشقایی هستیم، مردمان روزگار نامردمی ها، زیسته در طوفان خیانتها، زخم خورده از خنجر ناکسی ها ، رنج برده از بی عدالتی ها. تاریخ را به گواه اما اگر بگیرید ما شهره به غروریم و خوش نام به […]

    برای تیم محبوب قشقایی به بهانه روزهای پر تلاطمش
  • ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
    موجیم که آسودگی ما عدم ماست…
    روشنا جهانگیرفام | ما قشقایی هستیم، مردمان روزگار نامردمی ها، زیسته در طوفان خیانتها، زخم خورده از خنجر ناکسی ها ، رنج برده از بی عدالتی ها. تاریخ را به گواه اما اگر بگیرید ما شهره به غروریم و خوش نام به عزت نفسمان. نقش ما را با تاروپود نیک نامی بر صفحه هستی زده اند.ما نه آنیم که به قهر از بی مهری های روزگار دست از پیشرفت و پیش رفتن بشوییم که ما از این بی مهری ها بسیار دیده ایم.
    این جنجال های این روزها، این کارشکنی ها ، این تلاش های بی حد و حصر برای زمین زدن تیم قشقایی، این فشارها بر آنانی که برای تیم قشقایی تلاش کرده اند، این واداشتن ها به کناره گیری، اینها همه خود حکایت از آن دارد که ما “توانسته ایم” و همین “توانستن” است که بسیاری را به هراس انداخته است.
    اما نهراسید! باور کنید ما نه سودای حکومت در سر داریم و نه هوای قدرت ، چرا که آدمی در پی چیزی که دارد نمیدود! ما خود حاکمان شرافتمند بر زندگی پرافتخار خودیم و صاحبان قدرت که دور مانده ایم از لغزش ها و لرزش های زمانه.
    جناب نجف پور بزرگوار، مرد بی ادعای ورزش قشقایی؛ اینجا نقاب شیر به کفتار می زنند/منصور را هرآیینه بر دار میزنند….
    بی ذره ای تردید، کسی دلسوزتر و شایسته تر از شما برای این تیم نیست.این کناره گیری نه از ارزشمندی شما که از اعتبار کارشکنان در ورزش فارس میکاهد و آجر به آجر دیوار اعتمادها به آنان را فرو میریزد. ما همیشه جوانمردان پیروز میدان بوده ایم چه در نبرد زمینهای ورزشگاه، چه در نبردهای کوه ها و صحراها. کس به یاد ندارد که قشقایی سرخم کرده باشد، نه دیروز دیده است و نه فردا خواهد دید. هرچه سنگ پیش پای ما بیاندازند ما روی هم چیده و پله به پله به سوی قله های موفقیت بالا خواهیم رفت.در آن روزگار که کس از قله های سر به فلک کشیده فارس خبر نداشت ،پدران ما بر این قله ها آشیان میساختند، امروز اگر هستند کسانی که ادعایی بزرگتر از حد خود دارند، شما و ما به دل نخواهیم گرفت که خوب می دانید و می دانیم عرصه سیمرغ نه جولانگاه مگس است…
    به کارشکنان در حق تیم قشقایی باید گفت: روزگار بر گرد مدار مبهم تغییر میچرخد. نه ما و نه شما از فردای خود خبر نداریم.هیچ یک نمیدانیم فردا روزِ کداممان باشد، فردا زینمان به پشت باشد یا پشتمان به زین؟ که باز به گواه همان تاریخ ما قشقایی ها همیشه پشت به زین بر گرده سمند ها و کهر ها تاخته ایم، بی نیاز و آزاده.
    این بی مهری ها و تبعیض ها از اراده و انگیزه ما چیزی کم نخواهد کرد. ما ایستادگی و صبر را پیشه کرده ایم.باشد که شما کارشکنان ورزش قشقایی نیز اندکی به فردا و فرداهایی که در راهند بیاندیشید.هر طلوعی را غروبی ست!هر آمدنی را رفتنی و در این میان تنها دو چیز است که باقی میماند، نکونامی و بدنامی.
    ما را کوچک شمردن بر کوچکی شما خواهد افزود و از بزرگی ما نخواهد کاست….
    قشقایی ائلینی دریا قیاس اد
    چالخینار چالخینار برقرار اولور

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *