×
×

پیکره اسطوره موسیقی قشقایی بر شانه های قشقایی های قدر شناس تشیع شد.

  • کد نوشته: 7115
  • احسان قرقانی
  • ۱۱ آبان
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین، خیل جمعیت بحدی بود که صف نماز گزاران بر پیکر استاد تا دامنه کوه امتداد یافت. دکتر زارع نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی، با حضور در این مراسم استاد گرگین پور را معلم اخلاق و هنر و افتخار قشقایی و این شهرستان دانست وافزود : زنده یاد […]

    پیکره اسطوره موسیقی قشقایی بر شانه های قشقایی های قدر شناس تشیع شد.
  • به گزارش قشقایی آنلاین، خیل جمعیت بحدی بود که صف نماز گزاران بر پیکر استاد تا دامنه کوه امتداد یافت.
    دکتر زارع نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی، با حضور در این مراسم استاد گرگین پور را معلم اخلاق و هنر و افتخار قشقایی و این شهرستان دانست وافزود :
    زنده یاد گرگین پور، دارای ساختار فکری و ذهنی منطقی و بدور از اندیشه های سیاسی بود و همراه حرف حق میزد و هرگز کسی را از خو د نرجاند و کوچ پاییزی او تجلی گر کوچ قشقایی ها ست که امیدوار یم روح او با شهدا و بزرگان قرین گردد.
    رضایی رییس انجمن موسیقی فارس، نیز با اشاره به مقام رفیع استاد گرگین پور گفت : “دکتر گرگین پور” نه تنها برای قشقایی بلکه هنرمند بی بدیل کشور محسوب می شد که فقدان او برای عالم هنر ضایعه جبران ناپذیر است.
    در این مراسم که هنرمندان بسیاری از سراسر کشور حضور داشتند، دامون ششبلوکی محقق موسیقی با یادی از استاد گرگین پور گفت : تمام ویژگی های انسانی و هنری در شخصیت فرهاد خان متبلور بود که این خصایص در کمتر کسی تجمیع شده است و ا ز این جهت موسیقی استادی بزرگ را از دست داد.
    دکتر اکبری سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای فیروزآباد، با اشاره به دوران تحصیل در مکتب این هنرمند گفت : اخلاق و منش استاد گرگین پور باعث شده بود تا دانشجویان علی رغم روشن ضمیر بودن وی، بیشتر ین حضور را در کلاس داشته باشند و همواره عشق وعلاقه خاصی بین استاد و شاگردان بر قرار بود.
    دکتر رجایی محقق فرهنگ قشقایی هم گفت: بزرگترین ویژگی استاد گرگین پور، علی رغم قرار داشتن در اوج و قله هنر، خود را درسطح و حد کو چکترها دانستن بود، که امروز مراسم پراز دحام تشییع او بیان گر این نکته هست.
    اساتید هنر قشقایی، کهندل پور، طیبی پور، بهزاد پور و برادران گرگین پور نیز، طی سخنانی عروج پاییزی زنده یاد فرهاد گرگین پور استاد موسیقی قشقایی و ادبیات دانشگاه آباده به سرای ابدیت، با ابراز تاثر از درگذشت این هنرمند، فقدان او را برای هنر موسیقی ملی و محلی جبران ناپذیر دانستند

    برچسب ها #ویژه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید