×
×

نمایش(جیران) توسط یک هنرمند قشقایی به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 5480
  • احسان قرقانی
  • ۳۰ شهریور
  • ۰
  • به گزارش قشقایی آنلاین، این نمایش قبل از اعزام به جشنواره به مدت ۵ شب برای خانواده ها در سالن آمفی تئاتر خانه فرهنگ شهرستان فیروزاباد با استقبال گرم اجراشد. نمایش جیران برگرفته از زندگی یک شخصیت بزرگ تاریخ قشقایی می باشد.سعی بر آن بوده بعضی از آداب و رسوم زندگی در ایل قشقایی برای […]

    نمایش(جیران) توسط یک هنرمند قشقایی به روی صحنه رفت
  • به گزارش قشقایی آنلاین، این نمایش قبل از اعزام به جشنواره به مدت ۵ شب برای خانواده ها در سالن آمفی تئاتر خانه فرهنگ شهرستان فیروزاباد با استقبال گرم اجراشد.

    نمایش جیران برگرفته از زندگی یک شخصیت بزرگ تاریخ قشقایی می باشد.سعی بر آن بوده بعضی از آداب و رسوم زندگی در ایل قشقایی برای مخاطبین اجرا شود.
    همه تلاش گروه فریاد این است که نمایش جیران برای عموم مردم شهرستان فیروزآاباد و دیگر نقاط اجراشود تا همه مردم ( فارس زبانان و ترک زبانان قشقایی) این نمایش را از نزدیک ببینند..
    بازیگران این نمایش:
    مهسا امیرزادگانی
    کامران آرایش کشکولی
    لطف الله مرادی غجه بیگلو
    دل آرام نجفی
    فضل الله کاظمی
    می باشند

    موسیقی وآواز این نمایش:
    امید پورعالی گله زن و رسول اولاد

    عوامل اجرایی این گروه:
    کیان پاکدل
    عباس سالاروند
    علیرضا دبیر
    نورا موصلو
    نارینا موصلو

    می باشند.
    کارگردان این نمایش در رابطه با جرئیات این نمایش چنین گفت:
    نمایش جیران سرگذشت یک شخصیت بزرگ تاریخ قشقایی می باشد که به زبان فارسی و ترکی قشقایی اجرا می شود…….
    موسیقی های اصیل و قدیمی قشقایی در این نمایش چنان به گوش میرسد که حتی برای مخاطبان فارس زبان نیز می تواند دلنشین بوده و پر از حرف ها باشد…..

    لالایی های مادرانه در ایل قشقایی یکی از زیباترین لحظه هایی است که میتوان باتمام وجود حس کرد و در این نمایش لحظاتی از این لالایی ها به نمایش گذاشته میشود…

    کامران آرایشی کشکولی در پایان با گلایه از علاقمندان بویژه حامیان هنر قشقایی خاطرنشان کرد، متاسفانه بزرگترین مشکل و دغدغه این نمایش جهت ب اجرا در آمدن مشکل مالی بود که هیچگونه حمایتی نشدیم و تمامی هزینه های سنگین این نمایش فقط توسط خودم پرداخت شد ولی خوشحالم که با تمام سختی ها و مشکلات توانستیم با اتحاد و همبستگی که در گروه فریاد حاکم بود این نمایش را به روی صحنه ببریم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *