×
×

از اسماعیل مردانلو معلم مؤلف آموزش وپرورش عشایر تجلیل شد

  • کد نوشته: 28662
  • احسان قرقانی
  • ۲۱ مرداد
  • ۰
  • با حضور معاون استاندار فارس از معلم مؤلف عشایری که در نخستین جشنواره معلمان مولف کشور به مقام برتردست یافته بود در جلسه شورای عالی عشایر با اهدا لوح تقدیر استاندار تجلیل شد.

    از اسماعیل مردانلو معلم مؤلف آموزش وپرورش عشایر تجلیل شد
  • با حضور معاون استاندار فارس از معلم مؤلف عشایری که در نخستین جشنواره معلمان مولف کشور به مقام برتردست یافته بود در جلسه شورای عالی عشایر با اهدا لوح تقدیر استاندار تجلیل شد.

    به گزارش روابط عمومی اموزش وپرورش عشایر فارس دراین جلسه حیدری مدیر آموزش وپرورش عشایر فارس با گرامی داشت ایام محرم حسینی با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: آموزش و پرورش عشایر استان فارس متولی قریب ۱۲ هزار دانش آموز با ۱۲۰۰ کادر آموزشی گستره پهناور فارس و استان‌های همجوار متولی تعلیم و تربیت فرزندان عشایر است که در سالی که گذشت و با تمام محدودیت‌ها و مشکلات فراز و نشیب‌های ویروس کرونا در دوره ابتدایی برخلاف سایر استان‌ها شهرستان‌ها مدارس عشایری بصورت حضوری برگزار شد.
    حیدری با تقدیر از حمایت های استاندار فارس در زمان برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم خوابگاه ها و مراکز شبانه روزی افزود : با شرایط خاصی که مدارس عشایری دارد در حوزه های مختلف انتظار و توقع های ما حمایت در اعتبارات استانی و ملی که آموزش و پرورش عشایر جایگاه اعتباری ندارد و مانند ۶۰ منطقه آموزش و پرورش استان نگاه شده است در حالی که معضلات و مشکلات بسیار زیادی دارد انتظار داریم که عنایت ویژه ای به آموزش و پرورش عشایر به عنوان محور توسعه و تنها نهادی که در سیستم عشایری و زندگی آنها تحول ایجاد می نماید، گردد.

    حیدری افزود: در فارس حدود ۶۰۰ واحد آموزشی سیار داریم که با ایل کوچ می کنند، برای تامین تجهیزات ابتدایی این مدارس که شامل چادر، زیلو، تخته سیاه و صندلی است در موافقت نامه هایی که در سطح استان و نفت وگاز ، توازن و سایر اعتبارات مبادله می شوند هیچ جایگاه اعتباری نداردکه این زمینه سال گذشته خیرین که به عشایر مناطق کوهستانی چادر آموزشگاهی اهدا نمودندکه سیستم گرمایشی این چادرهای آموزشی نیازمند ۵۰۰ بخاری پلار استاندارد می باشد.
    در این جلسه اسماعیل مردانلو مولف برتر کشور با اشاره به اهمیت امر پژوهش و تحقیق بعنوان حلقه مفقوده جامعه ایرانی خاطرنشان کرد: پژوهشگران و محققین کشور به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، مورد فراموشی واقع شدند، این در حالی است که یک پژوهشگر دردمند تحت هر شرایط و مشکلاتی دست به کار تحقیق و قلم است، فعالیت علمی خود را متوقف نمی کند و در گیرودار مشکلات اقتصادی، با رنجها و سختی های زیادی مواجه هست .
    مولف برتر کشور با معرفی کتاب منتخب خود در جشنواره معلمان برتر افزود: بنده موضوع مدرنیته را زمینه تحقیقاتی خود قرار دادم؛ چرا که چالش مدرنیته در یکصد سال اخیر، تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان را تحت تاثیر قرار داده و تناقضات مختلف و متنوعی فراروی ما گذاشته و جالب تر این که همین چالش، در بین محققین، بسیارکم موردتوجه قرار گرفته است.
    مردانلو تاکید کرد؛ بنده به عنوان نماینده ای از فرزندان عشایری ، خود را تربیت یافته مدارس عشایری به ویژه مکتب یگانه بزرگمرد تعلیمات عشایر زنده یاد استاد بهمن بیگی می دانم و این اثر ناچیز را به جامعه عشایری استان و معلمان عزیزی تقدیم می کنم که در جای جای مناطق عشایری، صادقانه خدمت می کنند.
    وی افزود : چنین توفیقات علمی مرهون خدمت مدیران و معلمان سختکوشی هست که بانی شکوفایی استعدادهای فرزندان عشایری در این مرز و بوم شدند ولذا بعنوان یک محقق از استاندار محترم تقاضاداریم محققین و پژوهشگران استانی را دریابند و استعدادهای خاصی را که در جامعه عشایر وجود دارند و اغلب باعث افتخار کشور و استان می شوند را مورد حمایت بیشتری قرار دهید.
    گفتنی است در این جلسه افشون معاون استاندار، مدیران ادارات و دستگاه‌های عشایری استان و جمعی از مدیران کل ادارات استانی حضور داشتند، با اهدا لوح سپاس از سوی استاندار فارس از اسماعیل مردانلو مؤلف موفق کشوری تقدیر و تجلیل شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *