×
×

گرامیداشت یاد و خاطره استاد بهمن بیگی و شاگردانش در جوار تربتشان

  • کد نوشته: 3108
  • احسان قرقانی
  • ۲۷ اسفند
  • ۰
  • عصر دیروز با توجه به هوایی ابری و نزول برکت آسمانی، دوست داران و رهپویان ، و شاگردان، زنده یادان بهمن بیگی و شهبازی در زیر باران در آرامستان والفحر شیراز ، شهر گل و بلبل، شهر سعدی و حافظ ، شهر مأذون و بهمن بیگی، در جوار تربتشان گرد آمدند و آخرین پنجشنبه سال […]

    گرامیداشت یاد و خاطره استاد بهمن بیگی و شاگردانش در جوار تربتشان
  • عصر دیروز با توجه به هوایی ابری و نزول برکت آسمانی، دوست داران و رهپویان ، و شاگردان، زنده یادان بهمن بیگی و شهبازی در زیر باران در آرامستان والفحر شیراز ، شهر گل و بلبل، شهر سعدی و حافظ ، شهر مأذون و بهمن بیگی، در جوار تربتشان گرد آمدند و آخرین پنجشنبه سال را با شعر خوانی ، مقاله ، نوازندگی ، آواز ، و سخنرانی یاد وخاطرشان را گرامی داشتند.
    حضور بی بی سکینه کیانی، خانواده شهبازی این گرد همایی را جلایی بیشتر بخشیده بود.
    نخست حقیر ( کرم جعفری باغنویی) مقاله ای از کتاب بخارای من ایل من ، اثر محمد بهمن بیگی تحت عنوان بوی جوی مولیان قرائت نمودم . جناب آقای فریدونی از دشمن زیاری مقاله خود تحت عنوان خدمات بهمن بیگی قرائت نمود.
    به افتخار شاعره نو جوان الناز خلیلی که همیشه شعر خوان این مجالس بود چنان دست تشویق بر هم کوبیده شد تا صدایش به آنکارا برفت.
    سپس استاد هنر مند جناب آقای (گل دهان) دست به آرشه شد و با انگشتان هنر مندش ویلن را به نغمه وا داشت که آقای منصور رستمی با صدای دلنشینش جناب گل دهان را همراهی کرد و آواز ( گدن دارغا و لای لای ) را با صدایی گیرا بخواند ، خانم آیلار کاویانی هم ادای دین نمود وهمخوان بگشت،
    سپس هنر مند چیره دست سر کار خانم نازنین پناهی این نوازنده بنام دست به ویولن برد و چندین آهنگ بنواخت که تشویق وتحسین حضار را بر انگیخت.
    بارش باران نتوانست در گرد همایی و ادای دین شاگردان بهمن بیگی مانعی گردد و در زیر باران جناب آقای قائمی شاعر خوش ذوق اشعاری در وصف بهمن بیگی خواند.
    وسپس بر آرامگاه زنده یادان حمزه رزمجو و محمد قلی نادری حضور یافتند و با قرائت فاتحه یاد آنان را نیز گرامی داشتند.

    کرم حعفری باغنویی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *